A rovat kizárólagos támogatója

Kissé megugrott a 3-as metró felújításának összköltsége. A kormány eredetileg 137,5 milliárd forintos keretet határozott meg a projektre, de a projekt ennél 20-30 %-kal drágább lesz, 30-40 milliárd forinttal több pénzre van szükség a munkálatokra.

A Magyar Nemzet értesülései szerint a vágányépítési pályázatra érkezett, a becsléseknél jóval drágább ajánlatok miatt szállhattak el végkép a költségek. Ez pedig nagyon nehéz döntési helyzetbe hozta a fővárosi önkormányzatot: amennyiben a kormány nem segíti ki Budapestet, az kénytelen lesz minden más fejlesztést félretéve erre fordítani az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés keretéből közlekedési célra fordítható 350 millió eurós összeg jelentős részét.  Így viszont Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció ellenére újra százmilliárd forint fölé kúszna.

A 3-as metrón a 30-40 éves járművek rossz műszaki állapota okozza a füstöléseket, a járatleállásokat, ezek a szakemberek szerint a szinte új metrókocsik forgalomba állításával megoldódnak. Ugyanakkor a megállók, a pálya, az alagút berendezései sem felelnek meg a kor követelményeknek. Elsőként a déli részhez kellene hozzáfogni Kőbánya–Kispest és a Népliget között, de ma már kormánysegítség esetén is kétséges, hogy idén elkezdődhetnének a munkák.

A főváros az elmúlt években 60 milliárd forint hitelt vett fel az orosz metrókocsik felújítására, 18 milliárdot az e-jegy-rendszer bevezetésére.
 

 

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek