Hirdetés

Átadták az erdei vasutat a Márianosztra és Nagyirtás közötti csaknem hét kilométeres szakaszon. A beruházással újra teljessé vált az 1975-ben megszüntetett Szob-Nagybörzsöny vasútvonal, mely a Börzsöny nyugati részét szeli át észak-déli irányban. Csütörtökön a 20 km-es teljes útvonal középső harmadát adták át, vagyis a Márianosztrát és Nagyirtáspusztát összekötő, 6,9 km-es szakaszt.

A kivitelezést a Pálya-Vasút Kft. és a Bör­zsöny 2020 Kft. alkotta Ipoly Völgye Kisvasút Konzorcium a Transinvest-Budapest Kft. mérnöki felügyelete mellett végezte..  A Földművelésügyi Minisztérium közleménye szerint a börzsönyi pályaszakasz vonalvezetése, szintemelkedése, lejtése és tájesztétikai értéke egyaránt kuriózum. Miután a pálya töltése sok helyen szó szerint eltűnt az idők folyamán, a magashegységi szakasz újjáépítése jelentős műszaki teljesítménynek számít.

A vasúti pályát állomás- és fogadóépületek, vasúti járművek teszik turisztikai célokra alkalmassá. Az elnyert uniós pályázat, valamint az FM támogatását a beruházást végző Ipoly Erdő Zrt. a saját forrásaival egészítette ki. A kisvasút vonalán napelemes kocsik és mozdonyok járnak majd, a járattal jól elérhetővé válik a Börzsöny nyugati és északi része.

A Börzsöny másik, a turisták által közkedvelt kisvasútja Kismaros és a Királyrét között közlekedik, a hegység déli és keleti látványosságait teszi megközelíthetővé.

„Magyarország kisvasúthálózata Európában egyedülálló nemzeti örökség” – hangsúlyozta a közlemény szerint Nagy István, az FM parlamenti államtitkára az átadón, aki a kisvasutakat a természetjárás motorjainak nevezte. Az ország erdei vasútjai 2,7 milliárd forint értékben újultak meg hét uniós projekt keretében az elmúlt években. Magyarországon 15 erdei vasút található összesen 195 kilométer hosszan, ebből 11-et állami erdészeti társaságok működtetnek.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás