Hirdetés

Az indiai Legfelsőbb Bíróság magyarázatot vár az üdítőgyártóktól, hogy miért festették tele a Himalája hegység egy részét logóikkal. A Coca-Cola szóvivője szerint nem a cég, hanem szerződéses partnerei pingáltak, ezért az sem biztos, hogy fizetik a hirdetések leszedését, ami nem egyszerű, mert az oldószerek károsítanák a környezetet. Nem a cég tehet a hirdetésekről, nyilatkozta a BBC-nek Sunil Gupta, a Coca-Cola egyik indiai szóvivője. Állítása szerint a hegység területén franchise-partnereik tevékenykednek, nem pedig az anyavállalat.

Halál a zuzmókra

“Szigorú szabályok szerint hirdetünk, a reklámok csak az elárusítóhelyek közelében, kizárólag falon vagy az üzlethelyiség belsejében tehetők ki” – szögezte le Gupta. A felzúdulás azért is nagy, mert a kérdéses himalájai szakasz környezetvédelmi terület. A sziklákon több zuzmófaj él, amelyeket elpusztított a festés. Azonban a reklámok eltávolítása további, akár még nagyobb környezeti kárral is járhat, mert hatalmas mennyiségű hígítóra lenne szükség.

56 kilométer reklám

A Coca-Cola – bár nem ismeri el felelősségét – kiküldött egy embert a helyszínre, hogy felmérje a festések pontos méretét. A hirdetéseket Kothi község és a Rallah vízesések között mázolták a hegyoldalra, 56 kilométer hosszúságban. Az üdítőitalgyártó még nem döntötte el, hogy állja-e a helyreállítás költségeit.
Forrás:Index

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás