A rovat kizárólagos támogatója
(X)

Az ezredfordulós nemzedék elvárása átformálja a csomagolóanyagok piacát. Az 1980 – 2000 között születettek felének fontos a fenntartható csomagolás, amiért a prémium árat is kifizetik. Ez újabb lehetőségeket kínál a kereskedők és márkatulajdonosok számára – áll a Stora Enso globális csomagolásipari cég jelentésében.

Az ezredfordulós generáció – 1980 és 2000 között születettek – fele fontosnak tartja, hogy az értéklánc teljes egészében fenntartható csomagolást használjon. A Stora Enso, a globális csomagolásipar egyik vezető szereplője kiadta „A csomagolási ipar jövője az ezredfordulós generáció” című jelentését, amely a csomagolással kapcsolatos vásárlói elvárások terén érvényes tendenciákra, illetve az ezekhez kapcsolódó lehetőségekre koncentrál. Ezek révén a kereskedők és márkatulajdonosok nagyobb nyereséget érhetnek el.

„Az ezredfordulós nemzedék számos tekintetben nagyobb elvárásokkal rendelkezik, mint a korábbi generációk – elvárja például, hogy a termékek az értéklánc egészében fenntartható módon készüljenek. Ez erőteljes üzenet: érdemes megújuló forrásokból, például farostból készülő fenntartható csomagolást használni. Ezek az új elvárások újabb és izgalmas lehetőségeket kínálnak a kereskedők és márkatulajdonosok számára az értékesítések és árrések növelésére” – közölte Tomasz Zebrowski, a Stora Enso közép-európai csomagolási megoldásokért felelős egység alelnöke.

A márkatulajdonosok és a kereskedők támogatását már elnyertük az ezredfordulós generáció okosabb fogyasztására vonatkozóan.
A jelentés bebizonyítja, hogy az ezredfordulós nemzedék a korábbi generációknál szívesebben vásárol környezetbarát terméket, közülük ötből négyen fontosnak tartják a csomagolást a vásárlás során. 85%-uk úgy gondolja, hogy a csomagolóanyag a márkaélmény részét képezi, a többi generáció esetében ez a szám mindössze 71%. A Stora Enso új jelentéséből az is kiderül, hogy az ezredfordulós nemzedék 44%-a hajlandó prémium árat fizetni a fenntartható csomagolással rendelkező termékért. Legtöbbjük a rostalapú csomagolóanyagot tartja a leginkább fenntartható megoldásnak. Szintén a Stora Enso jelentésében olvasható, hogy a fenntartható csomagolóanyagok felhasználása újabb lehetőségeket kínál a kereskedők és márkatulajdonosok számára értékesítési mutatóik és árréseik növelésére. A 2-4%-os nettó értékesítési növekedés, valamint az érintett területek 1,0-2,5%-pont EBIT-árrésnövekedése bizonyára meggyőzi majd az iparág vezető döntéshozóit, hogy fontolják meg a rostalapú csomagolásban rejlő lehetőségeket.
 

 

A Stora Enso a papíripar, bioanyagok, faipari termékek és a csomagolóipar területén tevékenykedő és azt újraértelmező nemzetközi vállalat. A csoport átfogó célja, hogy ügyfeleinek a régi újraértelmezésével és az új felé történő nyitással biztosítson megújuló alapanyagokra épülő innovatív megoldásokat. A Stora Enso világszerte mintegy 28 000 embert alkalmaz, a 2013-es eladásaink összege pedig 10,5 milliárd EUR volt. 

 

 

 

A Packaging Solutions részleg piacvezető, átalakításokkal foglalkozó vállalatokkal, márkatulajdonosokkal és kereskedőkkel működik együtt. A vállalat innovatív rostalapú csomagolási megoldásokat fejleszt, amelyek célja, hogy növeljék az ügyfelek márkáinak értékét, növeljék eladási mutatóikat, valamint az összköltségek csökkentése érdekében optimalizálják teljesítményüket. A Packaging Solutions az értékláncban működik, az újrahasznosítandó papír összegyűjtésétől kezdve a rost és göngyöleg előállításán át a hullámlemezes csomagolási megoldásokig. Göngyöleg-előállító üzemeink Finnországban és Lengyelországban találhatóak, az átalakító üzemek pedig Európa és Ázsia tíz különböző országában vannak jelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csomagolási ipar jövője az ezredfordulós generáció” a Stora Enso Packaging Solutions részletekbe menő Viewpoint jelentéssorozatának negyedik része. Kidolgozása során ipari szakértelmünkre, interjúkra, jelentésekre, valamint belső felmérésekre építettünk az A.T. Kearney tanácsadó vállalat segítségével. Az ügyféladatok forrása egy 28 ország 347 résztvevőjének bevonásával készített felmérés. A pénzügyi adatok elemzését az A.T. Kearney végezte az azonosított csomagolási megoldások alapján, a teljes értéklánc feltérképezése érdekében.  A teljes Viewpoint jelentés több nyelven innen tölthető le >>>

Bódi Szilvia
Regionális Értékesítési Igazgató

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek