A rovat kizárólagos támogatója

Egymás után száműzi kínálatából a veszteségesen gyártható kisebb autókat a Ford, és helyettük kisteherautókat és SUV-kat gyárt. Pénz beszél. Ahhoz vagyunk hozzászokva, hogy az autógyártók egymásra licitálva próbálják megmutatni, mennyire zöldek, mennyire komolyan veszik az elektromos autózást, hogy az autóik már-már oxigént pöfögnek ki, hogy néhány év múlva legrosszabb esetben is csak hibrid modelljeik lesznek, az optimistábbak pedig azzal számolnak, hogy hamarosan 10-20-30 teljesen elektromos modelljük lesz, az eladásaik nagy részét pedig ezek az autók adják. Ennek megfelelően a céges prezentációk is tele vannak nagy ígéretekkel, olyan jövőbeni termékpalettákkal, amiben a nagy benzines vagy dízeles modellek már csak a kényszerű múltat jelképezik. A Ford a legutóbbi prezentációjában egy másik utat választott, bemutatta, mi a kőkemény valóság.

Ezen az ábrán az látható, hogy milyen fontosabb modelleket dobnak piacra tavaly/idén. Persze tudjuk, hogy nagy hibridoffenzívát indított a Ford, az év elején jelentették be, hogy jövőbeli modelljeinek mindegyikéhez kínál majd valamilyen elektromos hajtásláncot az amerikai autógyártó, erről beszéltek az amsterdami eseményen is, de legyünk őszinték, azok a modellek, amik a következő ábrán szerepelnek, a méretük miatt még hibrid formában is sokat fogyasztanak. Az egyik legkisebb autó a slide-on mondjuk a hamarosan nálunk is kapható Kuga, de Európában forgalmazott modell az Edge, az Explorer és a mifelénk értelmezhetetlen méretű Ranger is, Észak-Amerikában pedig a gigantikus Super Duty-val támadnak, abban az alap motor egy 6,2 literes V8-as benzines, de rendelhető 7,3 literes V8-assal is.
További részletek a portfolión >>>

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek