Hirdetés
greenfo/MTI

Jövőre a városi fenntartható közlekedés fejlesztésére fordít kiemelt figyelmet a Jövő Mobilitása Szövetség – közölte Pukler Gábor, a szövetség elnöke. Itthon október végéig 38 753 zöld rendszámot adtak ki, jelenleg 183 településen 1477 nyilvánosan elérhető töltőpont van.

Egy évvel ezelőtt 20 hazai vállalat összefogásával alakult meg a Jövő Mobilitása Szövetség, amelynek célja a fenntartható közlekedési megoldások és innovációk bemutatása, népszerűsítése és fejlesztése, az érintett hazai piaci szereplők szakmai szintű képviselete.  A ma már 41 tagot számláló szervezet a szabályozó hatóságokkal és az innovátorokkal működik együtt az alternatív hajtású közlekedési megoldások elterjesztésén, a mikromobilitási, elektromobilitási, közlekedésszervezési és a megosztáson alapuló közlekedési módok népszerűsítésén. A szövetség első évében a mobilitási irányok meghatározására, iparági javaslatok megfogalmazására, a támogatotti kör kibővítésére, valamint edukációs és szemléletformáló kampányok lebonyolítására koncentrált. 2022-ben a városi közlekedés fejlesztésére fordít kiemelt figyelmet a szövetség.

Jövő Mobilitása Szövetség sajtótájékoztató 2021 dec.9 kép: Sarkadi Péter greenfo

Pukler Gábor felidézte, a Megyei Jogú Városok Szövetségével 2021. október 5-én együttműködési megállapodást írtak alá. Erre építve a tradicionális iparági és önkormányzati tudással rendelkező tagjaik szakmai segítséget nyújtanak a városi fenntartható közlekedési technológiák fejlesztéséhez, a jogszabályi háttér modernizációjához.  A szövetség elnöke rámutatott arra, hogy a következő év fontos feladata lesz a mikromobilitás – például elektromos meghajtású kerékpárok, rollerek, közösségi robogók – részarányának további növelése a városi közlekedésben, az elektromos járművek hatótávjával kapcsolatos félelmek, tévhitek feloldása, valamint a fenntartható közösségi közlekedés népszerűsítése a fiatalok körében.

Pukler Gábor szólt arról is, hogy a szövetség a jövőben is kiemelt figyelmet fordít a jövő mobilitással összefüggő fejlesztésekre. Szeretnék elérni, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, és országos lefedettségű legyen az elektromos járműtöltők hálózata, valamint széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató úgynevezett “last mile” megoldások, vagyis az elérendő úti cél utolsó szakaszában is legyen a fenntartható közlekedést segítő lehetőség.

A sajtótájékoztatón Pukler Gábor elmondta, megalakulásuk óta nagy hangsúlyt fektetnek az edukációra, szemléletformálásra. Az idén ősszel az Európai Mobilitási Héten a tagvállalatok bemutatták Székesfehérváron és Szolnokon az érdeklődőknek a fenntartható közlekedés lehetőségeit. A szövetség “Tudtad-e?” címmel videó sorozatot indított, 2 perces kisfilmekben a terület szakértői beszélnek az elektromos autózásról, az elektromos motorokról, az elektromobilitásról, a nyilvános- és otthontöltésről, autó-, vagy más eszközmegosztásról, árazási modellekről és fizetési platformokról.

Pukler Gábor balra, és Rónai-Horst László kép: Sarkadi Péter greenfo

Rónai-Horst László, a szövetség elnökségi tagja az elektromos autók gyártását befolyásoló a globális chiphiányra hívta fel a figyelmet. A chipek az elektromos járműveknél fontos szerepet játszanak, hiszen ezeknél az autóknál sokkal több funkciót szabályoznak a mikroprocesszorok, mint a hagyományos modelleknél. Szerinte a chipellátás valamikor 2023-ban állhat helyre.

A 41 tagú szövetség adatai szerint Magyarországon, a zöld rendszámú autók száma 38 753 volt október végén, ebből a 18 800 tisztán elektromos, 12 342 a hibrid és 7609 a plug-in hibrid, és 2 darab hidrogén hajtású jármű.  Az ország 183 településén 1477 nyilvánosan elérhető töltőpont van.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás