A rovat kizárólagos támogatója
LMP sajtóközlemény

A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.

A pireuszi kikötő elérését célzó fejlesztés kapcsán csak egy dolog biztos: ebből Mészáros Lőrinc cégei 300 milliárddal részesedhetnek. A fejlesztés értelmetlenségét a kormány ismerte el azzal, hogy állításuk szerint az olaszországi Triesztben létesítendő magyar kikötő minden hazai cég szállítási igényeit kielégíti majd. A kormányzat hazugságait a megalapozó dokumentumok tíz évre történő titkosítása is bizonyítja.

A projekt értelmetlenségét jelzi továbbá, hogy a koronavírus járvány miatt kialakuló gazdasági válság várhatóan átalakítja a világgazdaságot:  csökkenni fog a távolsági kereskedelem, és növekedni fog a hazai és regionális termelés jelentősége. Az LMP szerint ezt a beruházást le kell állítani, és ezt a hatalmas összeget a védekezés céljaira, valamint a gazdaság talpra állítására kell fordítani. Ennek megfelelően határozati javaslatot terjesztettünk az Országgyűlés elé.

  1. április 24.

Keresztes László Lóránt,
az LMP frakcióvezetője

Paks után a 2. legnagyobb (külföldi hitelből finanszírozott) értelmetlen beruházás. Az adófizetők súlyosan ráfizetnek, a Mészáros/Orbán birodalom százmilliárdokat nyer a 2400 év alatt megtérülő mutyin.

Lásd még:
Belgrád-Budapest vasút: egy előre bejelentett lopás krónikája

Orbán titkos terve: a soha meg nem térülő feneketlen (köz)pénzeszsák vasút


Nyitókép: A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közzétett képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Ning Csi-csö, a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság alelnöke és Kern Imre, Szerbia építésügyi, közlekedési és infrastruktúra fejlesztési államtitkára (b-j) Pekingben, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjérõl szóló háromoldalú kormányközi munkacsoport ülése után 2018. június 8-án. MTI Fotó: KKM

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek