Hirdetés

A vasútnak várhatóan éves szinten akár több mint tízmilliárd forintos kiesést okozó vármegyebérlet kompenzációjára csupán 2 milliárd forint jut az országos vasúti közszolgáltató MÁV-Start és GYSEV számára, ami rossz hatással lesz a szolgáltatás színvonalára.

Orbán Viktor évértékelőjében hangzott el az elmúlt évek egyik legjelentősebb állami közösségi közlekedési változása, a helyközi vasúti és buszos közösségi közlekedés havi bérlet rendszerének átalakítása. A kormányzat intézkedése szerint egy felnőtt havi bérlet 9450 forintba fog kerülni egy megyén belül, és dupla ennyibe az országon belül.

A forráshiányos magyar vasúti személyszállításnak igen nagy probléma a jól hangzó új bérlettípus, mert a kieső tízmilliárdok érezhetően hiányozni fognak a kasszából. Ennél is jellemzőbb, hogy néhány hónapja még homlokegyenest mást gondolt a kormány, és egy olyan egységes tarfiában gondolkodott, mint minden más európai országban: a zónákon belül a helyi közlekedést is bevonták volna a bérletek árába. Ez most végül teljesen kimaradt, így csak Magyarországon és néhány balkáni és dél-európai országban nincsen ma zóna alapú közlekedési bérlet.

TOVÁBBI RÉSZLETEK a G7 cikkében, mely azt mutatja be, hogy

  • milyen alacsony színvonalon működik a döntéshozatal közlekedési ügyekben is az Orbán-kormányban
  • mennyire rosszul működik már ma is európai összevetésben a hazai vasúti személyszállítás
  • hogyan romlik továbbra is a helyzet a karbantartások szinte teljes hiánya miatt
  • miért álltak le a fejlesztések az uniós pénzek hiányában
  • az elmaradó fejlesztések hogyan hatnak a színvonalra
  • mennyire esélytelen a járműállomány tovább elöregedésének megállítása.

Kapcsolódó anyagok:

Jön a vármegyei és országbérlet: havi 9450, ill. 18.900 forintért

Újabb részletek a vármegye- és az országbérletekről

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás