A rovat kizárólagos támogatója
greenfo/MTI

Akár 4 millió forintnyi összeget is adhat a német állam villanyautó vásárlására. Német környezetvédő szervezetek ellenzik az e-autók vásárlásának ösztönzésére adott állami támogatások megemelését és meghosszabbítását. Ehelyett klímavédelmi okokból kevesebb autóval járó, új mobilitási forma kiépítésének finanszírozását szorgalmaznák központ forrásokból.

A Greenpeace szerint az elektromos autók vásárlásának támogatása “bűnösen drága ajándék az autóiparnak”, amely szinte semmit sem tesz az éghajlatvédelemért.

“Ahelyett, hogy egyoldalúan ismét adóeurókat fordítanánk újabb és újabb autók vásárlására, a pénzt egy új, kevesebb autóval járó mobilitásba kellene fektetni” – mondta Olaf Bandt, a német környezet- és természetvédelmi szövetség (BUND) elnöke a Redaktionsnetzwerk Deutschland hírügynökségnek.

A “Handelsblatt” tagnapi száma szerint Volker Wissing közlekedési államtitkár tervei között szerepel a tisztán e-autók vásárlási támogatásának jelentős növelése és meghosszabbítása 2027-ig. A 40 ezer eurót meg nem haladó járműveknél az állami támogatás 6 ezer euróról 10,8 ezer euróra emelkedik – írja a lap. Ezenkívül 3 ezer eurós támogatás is járna a gyártóknak. A drágább, 60 ezer euróig terjedő e-autók esetében a támogatás is nagyobb lenne. 2023 második felétől pedig a vásárlóknak legalább tizenegy éves belső égésű autót kell leselejtezniük ahhoz, hogy továbbra is megkapják a teljes támogatást.

A minisztérium hírügynökségi érdeklődésre nem kommentálta az információt. Egy szóvivő a folyamatban lévő belső kormányzati konzultációkra hivatkozott. A Handelsblatt szerint a tervek egy kormányzati jelentésen alapulnak, amelyben kutatóintézetek értékelték a szövetségi kormány klímavédelmi vészhelyzeti programjának tervezetét.

A koalíciós megállapodás szerint a jövőben csak azok az elektromos autók kapnak támogatást, amelyeknek “kimutathatóan pozitív hatásuk van az éghajlatvédelemre”. A meglévő támogatásokat ez év végéig ismét meghosszabbították. Ennek megfelelően a tisztán elektromos autók esetében 9 ezer euróig terjedő “innovációs prémium”, a tölthető hibridek esetében pedig 6750 euróig terjedő “innovációs prémium” jár. A kormánykoalíció célja, hogy 2030-ra legalább 15 millió teljesen elektromos személygépkocsi közlekedjen.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás