A rovat kizárólagos támogatója

Honnan lesz az áram, amellyel a sok autót megtöltik? – teszi fel a kérdést egy magyar kutató. Szerinte a tisztán elektromos autózás növelné a környezetszennyezést.

Németországban tavaly októberben javasolta a parlament felsőháza azt a tervet, hogy 2030-tól ne lehessen benzines és dízelautót forgalomba helyezni. Bár ezt egyelőre nem szavazták meg, két kutató eljátszott a gondolattal: mi lenne, ha addigra meg kellene oldani az elektromos autókra való teljes átállást.

Csala Dénes és Harry Hoster a Nature hasábjain számolták ki, hogy mi történne, és arra jutottak, hogy a terv növelné a környezetszennyezést, ahhoz képest, mintha maradnának a fosszilis üzemanyagok.  Míg a hagyományos autók az üzemanyagban lévő energiának legfeljebb 30 százalékát tudják felhasználni a kocsi mozgatására (a többi nagy része hő formájában távozik), az e-autók sokkal hatékonyabbak: tárolt energiájuk 75 százalékban felhasználható.

Mivel Németországban egy évben összesen 572 terawattóra energiamennyiséget tartalmazó üzemanyagot égetnek el az autók, ez 229 terawattórára csökkenhetne, ha minden kocsi elektromos hajtású lenne. Németországban azonban leállítják az atomerőműveket, és a megújuló energiatermelés növelésének is megvannak a határai, így 258 terawattóra teljesítmény még így is hiányozna ahhoz, hogy az autókat ellássa. Ezt kénytelenek lennének széntüzelésű erőművekből vagy gázturbinákból kinyerni, ezzel viszont nagyobb terhelést helyeznének a környezetre, mintha maradnának a benzines és dízelautók.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a németek környezetvédelmi és közlekedésfejlesztési politikája közötti összhang nem lenne meg – írják a kutatók a The Conversation lapjain- melyet a hvg.hu szúrt ki.
 

Németország: 2030-tól csak zéró emissziós autók

Németország: 2030-tól csak zéró emissziós autók

A párizsi klímaegyezményben megszabott határidők szerint Németországnak 2050-ig 95 %-kal csökkentenie kell a szén-dioxid kibocsátását. A közlekedést célkeresztbe állítva jelentős csökkentés érhető el, de ez is kevés lesz.

Németország a Bundesrat (Szövetségi Tanács) jóváhagyása alapján, 2030-tól kezdődően betiltja a belső égésű motorokkal működő új gépjárműveket. A lépés megszilárdítja a nyár eleji döntést is, miszerint a magántulajdonú személyautók kibocsátását is csökkenteni kell.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek