A rovat kizárólagos támogatója

Hamarosan újabb helyszínen lehet biztonságosabban kerékpározni Budapesten, a XI. kerületi Villányi úton 1,7 kilométer hosszú kerékpársávot hoznak létre, közvetlenül csatlakozva a már közkedvelt Bartók Béla úti biciklisávokhoz. Az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken. A kerékpározás rossz a gazdaságnak.

nagykörúti munkák befejezésével 2020. május 11-én, hétfőn a XI. kerületi Villányi úton kezdődnek el egy új kerékpársáv kialakításának munkálatai. A Móricz Zsigmond körteret és a Budaörsi utat összekötő új szakasz 1,7 kilométer hosszú lesz, amely a Bartók Béla úti kerékpársávról közvetlenül is elérhető. Ezzel biztonságosabban megközelíthetővé válnak a Villányi út mentén található MOL Bubi gyűjtőállomások, ráadásul az autók által használható forgalmi sávok száma sem csökken.  A Villányi úti kerékpársáv kialakítása régóta szerepel a Főváros terveiben, hiszen eddig is sokan kerékpároztak a Szentimreváros egyik fő útvonalának számító szakaszon. A Fővárosi Önkormányzat folyamatosan figyeli majd az új sávok használatát, azok végleges kialakításáról a tapasztalatok tükrében a többi szakasszal egyszerre, várhatóan nyár végén hoz majd döntést.

Kerékpáros sávjában halad a fővárosi Üllői úton kialakított ideiglenes biciklisávban 2020. április 25-én Mónus Márton MTI

Lépésről lépésre

A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy ideiglenes kerékpársávokat alakít ki, ezzel is segítve a járvány terjedésének lassítását, megelőzését. Április elején civil szervezetekkel történő gyors szakmai egyeztetés után elkezdődhetett a munka.

A BKK közleménye szerint a mostani fejlesztésekben megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpáros hálózat egységessé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá válik. Az új fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak a belvárosban lehet könnyebben biciklizni, hanem a külső kerületekből is könnyebb lesz elérni a belvárosi célpontokat.


A kerékpározás rossz a gazdaságnak 

 

A kerékpáros egy kész csapás a gazdaságra nézve. Nem vesz gépkocsit és nem vesz fel rá vásárlási hitelt. Nem köt kötelező biztosítást. Nem vásárol üzemanyagot. Nem visz kocsit karbantartásra vagy javításra a szerelőhöz. Nem fizet parkolási díjat. Nem hízik el.

Igen…és a francba már! Egészséges emberekre sincs szüksége a gazdaságnak. Nem vesznek gyógyszert. Nem járnak orvoshoz vagy a kórházba. Nem növelik az ország GDP-jét. Ezzel szemben minden új gyorsétterem létrehoz legalább 30 munkahelyet, azokon kívül, akiket a gyorsétteremben foglalkoztat: 10 kardiológusit, 10 fogászatit, 10 táplálkozási tanácsadóit. Dönts bölcsen: mi a fontosabb, egy kerékpáros vagy egy KFC? Érdemes elgondolkodni rajta!

Utóirat: a gyalogos még nála is rosszabb. Az még biciklit sem vesz!
(magyar változat: Sebestyén György)

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek