Hirdetés

Miközben a Paksi Atomerőmű 2008 és 2013 közötti reklámkiadásai alapján megállapítható, hogy milliárdokat költenek közpénzből atompárti pr-re, addig a kockázatokat is érintő, felelős tájékoztatás a bővítés kapcsán egyáltalán nem folyik.

Az LMP közérdekű adatigénylésben kérte ki a Paksi Atomerőmű reklámkiadásainak listáját, mert tudatos kommunikációs tevékenységet sejtett amögött, hogy Magyarországon az atomenergiáról lehetetlen érdemi vitát folytatni a nyilvánosságban. Az adatok azt mutatják, az atomerőmű valóban kirívóan sokat költ a helyi közvélemény meggyúrására, többségében a nyilvánosság számára ismeretlen cégeken keresztül. A listát megvizsgálva az is szembetűnő, hogy a cég a kormányváltás óta jellemzően a jobboldali sajtóban hirdet, jelentős részben Fidesz-közeli cégek közvetítésével.

Az LMP a helyzetet látva az erőművet felügyelő fejlesztési tárcához fordul és Paks kommunikációs kiadásainak felülvizsgálatát kéri, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján pedig jelentést készít arról, hogy a jelenlegi ciklusban mennyi pénz kerülhetett a Paksi Atomerőműtől Fidesz-közeli cégekhez. Hamarosan a kikért szerződések is beérkeznek, és ezekből további lényeges részletek megismerésére számítanak – olvasható Szél Bernadett, a  Lehet Más a Politika társelnökénak mai közleményében.
 


Közel egymilliárd forint megbízást kapott az állami médiaköltések megszerzésében élen járó Vivaki Hungary Kft. a Paksi Atomerőművel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátására 2011 és 2013 között – derül ki az LMP által az MVM-től közérdekű adatigénylés keretében kikért adatokból.  A médiaköltések tételes listáját Szél Bernadett, az ellenzéki párt társelnöke bocsátotta az Átlátszó rendelkezésére. A Paksi Atomerőmű médiaköltéseinek tételes listáját és az erőművet üzemeltető állami cég összes kommunikációs szerződését azért kérte ki az LMP, mert “nem tudtunk tovább szó nélkül elmenni amellett, hogy Magyarországon szinte lehetetlen érdemi vitát kezdeményezni a Paksi Atomerőműről, az erőmű lehetséges bővítéséről, ennek hatásáról a gazdaságra, a fenntarthatóságra és a társadalomra.” – mondta Szél az Átlátszónak.

A párt egyelőre csak a kiadások tételes listáját kapta meg, magukat a szerződéseket nem. “Márpedig ezekből derülhet majd ki, hogy a Paksi Atomerőmű milyen feltételekkel és kikötésekkel juttat pénzt az egyes cégekhez és médiaszolgáltatókhoz” – mondta Szél Bernadett.

A most megkapott listát tanulmányozva jól látható, hogy az állami tulajdonú atomerőmű a 2010-es kormányváltás óta jellemzően a jobboldali sajtóban hirdet, illetve a Vivaki Hungary Kft. médiaügynökség mögé bújtatja el a jelentősebb médiaköltéseket. A Vivaki korábban egyebek mellett az állampapírok népszerűsítéséhez kötődően is többmilliárdos megbízásokat nyert el, egyike azoknak a kommunikációs ügynökségeknek, amelyeknek kulcsszerepük van az állami hirdetési pénzek Fidesz-közeli médiabirodalmak felé terelésében. 
A Paksi Atomerőmű médiaköltéseinek tételes listáját innen lehet letölteni (PDF)

Kapcsolódó anyagok:

Orbán menni Moszkva. Sugárzás jönni ide?

Ezermilliárdos energiaszámla

Orbánt félretájékoztatták a paksi bővítésről?

Orbán sumákol a paksi bővítésről

Orbán rosszul emlékszik a paksi bővítésre

Orbán energiapolitikája: 4 év, 180 fok

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás