Hirdetés

Mészáros Família Zrt.-t játszik Pakson, családi vállalkozásban épülhet az atomerőmű. Az ilyen nagy projekteknél nemzetközi és hazai tapasztalatok alapján 10-15%-os korrupciós rátára számíthatunk. A Paks II beruházásnál ez 400-600 milliárd forint adófizetői veszteséget jelent. Összehasonlításul: a költségtúllépésekkel terhelt 4-es metró 452 milliárdból épült meg. 35 méteres luxusjachton kapták le a nemzet gázszerelőjét.

Tavasszal az MVM Paksi Atomerőmű minősítéssel ismerte el az Orbán Viktor bizalmasaként ismert Mészáros Lőrinc családi cége, a Fejér-B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt. megfelelőségét. Ez alapján az akkor még alig féléves építőipari társaság működését az állami energetikai társaság alkalmasnak találta atomerőművel összefüggő építmények, épületszerkezetek létesítésével, átalakításával, karbantartásával és javításával kapcsolatos építési-szerelési munkálatokra. Engedélyük 2017. március 31-ig érvényes. Noha az engedély már több hónapos, eddig nem keltett feltűnést, Tumlbr-felhasználó, liberaliskonzervativ szúrta ki.

A szállítók nukleáris biztonsági minősítését az érvényben lévő szabályok, és a vonatkozó szakmai előírások alapján végzik – tájékoztatta a Népszabadságot Kovács Antal, az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. kommunikációs igazgatója. Ezeket belső szabályzatuk tartalmazza. A minősítés alatt álló cégeknek a tevékenység szerinti minőségbiztosítások, valamint a „szakmai erőforrások” meglétét kell igazolniuk. Mindeddig az atomerőmű cég nem állt üzleti kapcsolatban a Fejér-B.Á.L. Zrt.-vel – szögezte le Kovács.

A MVM Paksi Atomerőmű által kiállított, érvényes minősítéssel 2016. jú­lius közepi állapot szerint 231 cég rendelkezik – tette hozzá. A szakmai igények alapján ez a szám változik. Annak kapcsán, hogy a jelenleg működő paksi blokkok szerelésére vonatkozó engedély kiterjedhet-e a kormány által tervezett Paks 2-es beruházásra, a kommunikációs igazgató leszögezte: az MVM Paksi Atomerőmű a jelenlegi négy nukleáris blokkot üzemelteti, így a minősítés erre vonatkozik. Egy, az atomcég belső viszonyai­ra rálátó forrás megerősítette: a működés alatt álló blokkoknál is akadnak építőipari munkálatok. Hátra van még a III. és IV. blokk élettartam-hosszabbítása, melynek során például „Fukusima-állóvá” kell tenni az épületeket. Az engedély nem vonatkozik az atomerőmű berendezéseinek szerelésére, a Paks 2-es blokkokhoz pedig más minőségbiztosítási rendszerre lesz szükség. Egy-egy építési vállalkozónak néhány millió forintjába kerülhet, hogy belső folyamatait a paksi minősítéshez faragja. Az atomerőmű ellenőrei ezek meglétét a helyszínen ellenőrzik. A lap forrása inkább azt tartja nagy kérdésnek, a minősítés nyomán ki helyett bízzák majd meg a Mészáros céget. Arra a kérdésre, hogy Mészáros megjelenésével az erőműnél is Simicska Lajos helyébe lép-e, a forrás beszédes hallgatással válaszolt.
 

Zsebbe vándorló megawattok

Zsebbe vándorló megawattok

Korrupció. Jelentése: Megvesztegethetőség, közéleti romlottság. Olyan cselekedet, amikor egy magasabb pozícióban lévő személy valamilyen ellenszolgáltatásért (pl.: pénzért) a hatáskörét kihasználva előnyhöz juttat valakit. A korrupció törvénybe ütközik, és büntetendő. Vizsgált objektum: Paks II 2400 MW Költség: 4000 milliárd Ft. Korrupciós kockázat: Nagyon magas…Részletes elemzés lefuttatva…
Magyarország jövőbeli villamosenergia-ellátását döntően egyetlen nagy vagy sok kis beruházás fogja megalapozni. Az első forgatókönyv alfája és omegája Paks II, amely legalább 4000 milliárdos költségével a következő évtized legnagyobb beruházása lehet Magyarországon. Az ilyen nagy projekteknél nemzetközi és hazai tapasztalatok alapján 10-15%-os korrupciós rátára számíthatunk. A Paks II beruházásnál ez 400-600 milliárd forint adófizetői veszteséget jelent. Összehasonlításul: a költségtúllépésekkel terhelt 4-es metró 452 milliárdból épült meg.

35 méteres luxusjachton kapták le a nemzet gázszerelőjét

700 milli forintos adriai villája közelében, 1,4 milliárd forint értékű, 35 méter hosszú luxusjachton filmezték és fotózták le Mészáros Lőrincet, a Fidesz-kormányok alatt milliárdossá lett gázszerelőt – a felvételeket a Magyar Narancs hozta nyilvánosságra. A Magyar Narancs szerint az Artemy nevű, legújabb navigációs technológiával felszerelt luxusjachtot 4,5 millió eurós (1,4 milliárd forintos) áron hirdetették meg és adták el 2015 decemberében. A méregdrága járművet egy L&L Charter nevű cég vásárolta meg, mindössze négy nappal a cégalapítást követően – a lap szerint ez arra utal, hogy a vállalkozást kifejezetten az Artemy megvásárlására hozták létre. A jacht lajstromozási kikötője jelenleg a máltai főváros, Valletta. Korábban az offshore cégparadicsomként ismert Jersey szigetén volt regisztrálva.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás