A rovat kizárólagos támogatója

Többnapos késéssel indult tovább útjának harmadik szakaszára az indiai Ahmadábádból a kizárólag napenergia hajtotta Solar Impulse 2 kísérleti repülőgép, a pilóták szerint a “túltengő bürokrácia miatt”.

A 17 248 napcella borította repülőgép tegnap, helyi idő szerint röviddel 7 óra után szállt fel a Gudzsarát állambeli nagyvárosból, holott az eredeti tervek szerint 3 napja vasárnap indult volna tovább a hinduk szent városába, a Gangesz folyó partján fekvő Váránásziba, korábbi nevén Benáreszbe. Az India fölötti több mint 1000 kilométeres utat várhatóan 15 óra alatt teszi meg a különleges légi jármű, amelynek egyszemélyes pilótafülkéjében most André Borschberg társpilóta foglal helyet.

Az indulás előtt Bertrand Piccard, a másik pilóta arra panaszkodott, hogy a csigalassúságú ügyintézés akadályozza a továbbindulást. "Öt napja próbáljuk beszerezni a szükséges papírokat és pecséteket, de a válasz mindig csak az, hogy majd holnap" – mondta.

Az ahmadábádi hivatalnokok lassúságának fölemlegetése kínos lehet Narendra Modi indiai miniszterelnök, Gudzsarát volt főminisztere számára, aki hadat üzent a gyors üzletkötéseket és ügyintézést akadályozó bürokráciának.

A 72 méter szárnyfesztávolságú, de "pehelykönnyű" repülőgép 12 szakaszban, öt hónap alatt akarja megkerülni a Földet egy csepp hagyományos üzemanyag nélkül, hirdetve a környezetbarát és megújuló energiaforrások előnyeit.  A 35 ezer kilométeres útra március 9-én Abu-Dzabiból indult el a Solar Impulse 2, amelyet felváltva vezet a két svájci pilóta. A köztes állomásokon a megújuló energiaforrásokról és a fenntartható fejlődésről tartanak előadásokat. Az indiai Váránásziba tervezett rövid tartózkodás után Mianmarba (Burma) indul tovább a napelemes repülőgép. (MTI)
 

Elstartolt történelmi útjára a Solar Impuls

Elstartolt történelmi útjára a Solar Impuls

A Solar Impulse 2 március 9-én reggel röppent fel Abu Dhabiból, a terv szerint öt hónap alatt repüli körbe a Földet. Egyetlen liter üzemanyagot sem fog felhasználni a 2,3 tonnás napelemes repülő, igaz, többször is leszáll majd.

A 35 000 kilométeres úton a két pilóta, Bertrand Piccard és Andre Boschberg egymást váltják majd a pilótafülkében, mialatt az Abu Dzabiból induló gép keletnek fordulva megkezdi világkörüli útját. Mielőtt az Atlanti-óceánt átrepülve 2015 közepén ismét visszatér Abu Dzabiba, a gép leszáll majd az ománi Muscatban, az indiai Ahmedabadban, a mianmarbeli (korábban Burma) Mandalayban, a kínai Csungkingban és Nankingban, valamint az egyesült államokbeli Hawaiin,Phoenixben és New Yorkban is.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás