A rovat kizárólagos támogatója

Az Exxon Valdez tankernek az Alaszka melletti Vilmos herceg szorosban bekövetkezett, emlékezetes 1989. évi tengeri olajszennyezése után 25 évvel a tengerhajózás búcsút intett az ún. egytestű olajszállító tankereknek.

A MARPOL egyezményt aláíró 150 országban (köztük van Hazánk is), amely a világ tankerflottájának 99 %-át üzemelteti, 2015. január 1. után nem épülhet 150 bruttó regisztertonnát meghaladó űrtartalmú egytestű tengeri olajszállító tanker.

 

Mint előttünk jól ismert: az összeütközésben részes vagy a zátonyra futott hajóktól származott a világtengerek szennyeződését okozó olaj döntő hányada. Az oldal- és fenék-kettős terek (kollíziós terek) többségében megakadályozhatják a haváriahelyzetben kikerülő olaj okozta tengerszennyeződést.  Így tehát, búcsúzunk az egytestű olajszállító tankerektől és a jövőben kizárólag kettős héjszerkezettel fognak tengeri olajszállító tankereket építeni és üzemeltetni! – kaptuk a hírt Negyeliczky János olvasónktól, aki veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadó.

Azt persze nehéz megjóslni, hogy a jelenleg forgalomban levő folyamatosan amortizálódó tankerek mennyi idő alatt cserélődnek le a biztonságosabb újakra, és addig mennyi havária lesz. (szerk.)

Várjuk olvasóink zöld híreit, információit az info@greenfo.hu címre, vagy itt regisztráció után >>>

 

Környezetszennyező hajótemetők

Környezetszennyező hajótemetők

A hajók szétszerelése és újrahasznosítása elvileg lehetne egy környezetkímélő tevékenység is. Valójában nem feltétlenül az: a parti vizek olajjal, vegyszerekkel való szennyeződésével senki sem törődik, ahogyan a munkások egészségével sem…

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek