A rovat kizárólagos támogatója

Az agglomerációból nap, mint nap Budapestre zúduló autóáradat egyik oka, hogy ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba a BFK tanulmánya szerint. Ennek megoldására 2022-ig negyven elővárosi helyszínen terveznek P+R parkolót autósoknak és kerékpárosoknak.

A helyzet felmérésére és a lehetséges megoldások kialakításához tanulmányt készítettek a budapesti agglomerációs P+R és B+R fejlesztési stratégiához.

A fővárosba vezető 11 vasútvonal és az összes HÉV valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 település összesen 171 helyszínén vizsgálták meg, hogy mekkora a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom. Ennek nyomán összesen 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) egy nemrég megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.

Megduplázódhatnak a P+R és B+R férőhelyek

A P+R és B+R parkolók fejlesztése az agglomerációban nemcsak az ingázók, hanem a budapestiek érdeke is. A belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele.

Az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit és a kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni.
Természetesen még jobb, ha az utas autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel jut el, a projektnek ezért része a buszfordulók, buszmegállók megtervezése is, ahol ezek hiányoznak.

A kormányhatározat hét vasútvonal,

az 1-es hegyeshalmi,
a 30a székesfehérvári,
a 70-es váci,
a 71-es veresegyházi,
a 100a ceglédi,
a 120a újszászi
és a 150-es kunszentmiklósi.
elővárosi szakaszát érinti.

Ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint negyven helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig. A pontos helyszínekről a tervezés előrehaladásával folyamatosan tájékoztatást ad majd a BFK. Az érintett vonalak mentén az intézkedések hatására a P+R és B+R férőhelyek összességében megduplázódhatnak.

Kerékpárhálózat-fejlesztési stratégia is készül – erről részletek a magyarepitok.hu-n.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek