Hirdetés
greenfo/MTI

Betört az első kínai gépkocsi az amerikai autópiacra, ám a várakozásokkal ellentétben nem az olcsó tömegjárgányok kategóriájában, hanem a drága, teljes egészében elektromos meghajtású autók mezőnyében. A Coda akkumulátora lítium-vasfoszfáton alapul.

A Coda néven kihozott kínai szedán 44.900 dollárba (mintegy 9,2 millió forintba) kerül. Noha a gyártó cég vezérigazgatója, Philip Murtaugh vezérigazgatója szerint ez az első kínai autó az Egyesült Államokban, a gépkocsit bemutató lap szerint a jármű mégsem teljesen az ázsiai óriás terméke.
Az akkumulátort egy vegyesvállalat gyártatja Kínában, amelynek 40 százalékban a Los Angelesben bejegyzett Coda a tulajdonosa. A karosszériát egy kínai beszállító készíti, az autó szerkezetét azonban túlnyomórészt az Egyesült Államokban fejlesztették ki, mint ahogy részben az elektronikáját is. Az akkumulátort a kaliforniai Benicában szerelik be az autóba.

A Coda kívülről hagyományos szedán, amely kerüli a futurisztikus megoldásokat. Az autó 5 ezer dollárral drágább, mint a Chervrolet Volt, és 9700-zal kerül többe, mint a Nissan Leaf. A Coda teljesítménye azonban maga mögé utasítja a versenytársakét: ez az autó több mint 100 mérföld (mintegy 161 kilométer) megtételére képes, miközben leküzdi a dombos emelkedőket, és 112 kilométeres sebességgel halad az autópályán. A Coda akkumulátora az elterjedt lítiumionos technológia helyett lítium-vasfoszfáton alapul. Az alvázba 728 cellát szereltek be.

A kínai autógyártók, noha mindig érdeklődéssel tekintettek az amerikai autópiacra, sohasem foglalkoztak komolyan a meghódításával. Egyrészt azért, mert a hazai kereslet dinamikus növekedése miatt erre sohasem volt szükségük, másrészt pedig azért, mert járműveik minősége nem üti meg az amerikai fogyasztók igényszintjét – írta a USA Today mai számában.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás