A rovat kizárólagos támogatója

Csak 2011 és 2018 között 665 milliárd forintot vett ki az Orbán-kormány az autósok zsebéből azzal, hogy nem csökkentette az üzemanyagok jövedéki adóját az uniós minimumszintre. Ma már viszont nem lehetséges a csökkentés a gyenge forint miatt.

A Népszava mai cikkének számításai szerint 2011 és 2018 között összesen 665 milliárd forintot vett ki az autósok zsebéből a Fidesz-KDNP-kormány azzal, hogy nem csökkentette az üzemanyagok jövedéki adó-tartalmát az unió által engedélyezett legalsó szintre. Mára azonban kényszerpályára került a kormány, a csökkentésről álmodni sem érdemes, ugyanis a két termék unió által engedélyezett, euróban meghatározott legalacsonyabb adószintje ugyanis a forintgyengülés miatt beérte, sőt néhány fillérrel alighanem meg is haladja a hazai jövedéki adó-szintet.

A forint sorra dönti a negatív rekordokat (tegnap 336 forint = 1 Euró), a mélyrepülés tehát nem csak az olajáron, hanem az adón keresztül is emelési nyomást fejt ki az üzemanyagárakra. A Népszava szerint a Pénzügyminisztérium illetékes tárcaként azt állítja ugyanakkor, emiatt nem kell növelni az adót. Kérdés, mit szól ehhez az EU.

Talán sokan emlékeznek rá, hogy a Fidesz ellenzékből még rendszeresen követelte az üzemanyagok adószintjének az unió által megengedett legalacsonyabb szintre csökkentését. 2010 óta azonban, mióta kormányon van Orbán Viktor, nem csökkent a vonatkozó adóteher. Az átlag 391 forinton álló benzinen jelenleg 120, a mintegy 417 forintért mért gázolajon pedig 110,35 forint a literenkénti jövedéki adó. Az áfa ezen plusz 32, illetve 30 forint.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek