A rovat kizárólagos támogatója

Építsenek elegendő P+R parkolót, majd akkor használom a közösségi közlekedést! Sok autós gondolkodás nélkül érvel ezzel, amikor a légszennyezettség csökkentés miatt előkerül a gépjárműforgalom korlátozása. De vajon jogos-e az igényük?

NEM!

A 2019. december 31-ei adatok alapján csak személygépkocsiból 684.197 darab volt Budapesten, és további 568.012 darab Pest-megyei volt, melyből több mint 300.000 naponta ingázik Budapestre.
Jelenleg Budapesten 5700 P+R parkolóhely van.
Az ingázók és a külső kerületekből a belsőbb részek felé induló gépjárművek száma naponta meghaladja a 400.000-et! Ezt a hetvenszeres különbséget a legcsekélyebb mértékben sem lehet új P+R parkolóhelyek létesítésével áthidalni, főleg úgy hogy a statisztikák alapján az elmúlt 5 évben 190 ezerrel nőtt csak a budapesti és Pest megyei személygépjármű-állomány.

Sem hely, sem pénzügyi forrás nem lenne arra, hogy ezt a folyamatos forgalombővülést újabb és újabb P+R parkolókkal kiszolgáljuk.

Megoldás csak az lehet, ha jelentősen csökkentjük a napi forgalomban lévő gépjárművek számát, és az utazókat a közösségi közlekedésre, egyéb nem motorizált módozatokra vagy közel nulla emissziójú eszközökre állítjuk át. Ennek eszközei lehetnek az agglomerációs ráhordó járatok, az útdíjak rendszere, a forgalom-csillapított övezetek létrehozása vagy a parkolási díjrendszer kiterjesztése a jelenleg még ingyenesen használható közterületeken.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás