A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: hvg.hu

A 4110 kilós elektromos autóról biztosan nem a fenntarthatóság jut először eszünkbe, pedig jelenleg zöld rendszámos lenne nálunk.

Öt éve már, hogy a General Motors (GM) eladta az Opelt a francia PSA-nak, amely mára a Stellantis-csoport egyik tagja. Az üzlet óta a GM lényegében nincs jelen Európában, leszámítva a Chevrolet Corvette-et, amit nagyon kis darabszámban értékesítenek egy svájci importőrön keresztül. Mindez a közeljövőben változhat.

Az Automotive News információi szerint a visszatérést a Cadillac teljesen elektromos modellpalettájával kezdenék. Ha az Egyesült Államokban már kapható a Cadillac Lyriq sikeresnek bizonyul, a GM a GMC Hummert – a legnagyobb, legerősebb, legfejlettebb elektromos járművét – is Európába küldheti.

Az autógyártó az 1990-es évek végén, az amerikai SUV-roham tetőpontján vásárolta meg a Hummer márkát az AM General katonai vállalkozótól. A magas benzinárak gyorsan csökkentették az eladásokat, és a GM 2009-es csődje miatt 2010-ben leállították az összes Hummer gyártását.  A tavaly villanyautóként feltámasztott márka néhai benzines autóként és elektromos változatban is megosztó. Leginkább a méretei, a fogyasztása és a hivalkodó teljesítményadatai miatt, amelyek a legkevésbé sem a fenntarthatóságról szólnak.

A HVG szerint a kocsiban csak az akkumulátorok olyan tömegűek, mint egy kisebb autó: 1325 kilogrammot nyomnak. A három villanymotorral szerelt kocsi teljes tömege 4,1 tonna, és így is alig 3 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra. A nyitóára 113 ezer dollár, nagyjából 42 millió forint.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek