A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: euronews

Emelkedik a vita hőfoka az Európai Parlamentben, miközben az EP-képviselők az EU jövőbeli éghajlat-politikájáról tárgyalnak. A képviselők szerint a javaslat sokszor indokolatlanul szigorú.
A törvényhozók tegnap Strasbourgban voltak, és arról tanakodtak, hogyan lépjenek tovább az Unió úgynevezett Fit for 55 csomagjának vitájában. Ez egy ütemterv az EU kibocsátásának 55%-os csökkentéséről – az évtized végére. Valószínűleg ezen politikák mindegyike hatással lesz minden európai polgár életére. Beleértve az általunk vezetett autókat is, a konzervatív és szélsőjobboldali képviselők felül akarják bírálni a benzin- és dízelmotorok értékesítésének leállítására irányuló terveket, amit a zöld politikusok teljesen elutasítanak.

“- Azt mondjuk, 2035-re nem szabadna új belsőégésű motorokkal megjelenni a piacon, és ezt a törekvést le akarják állítani – mondja Michael Bloss, német zöldpárti európai parlamenti képviselő. – Örökké árulni akarják a belsőégésű autókat, a fosszilis üzemanyaggal működő autókat. Ez tényleg abszurd, mert egyrészt a legtöbb autógyártó – a Mercedes, a VW – azt mondják, már 2030-ra már csak elektromos autókat akarnak készíteni. Mi pedig a 2035-ös évről beszélünk. Szóval tényleg messze áll a valóságtól, amiről vitatkozunk.”

Nem ez az egyetlen vitatott terv. Az Európai Bizottság tavaly azt javasolta, hogy adóztassák meg a polgárokat lakásuk fűtése és járművük károsanyag-kibocsátása miatt, szén-dioxid adót kiszabva az érintett társaságok termelésére.

De a képviselők most megálljt parancsoltak ennek a tervnek, ahogy az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának elnöke is mondja.

“- A nagyon egyértelmű válasz a háztartások számára, akár autókról, akár fűtésről vagy hűtésről van szó, egyértelmű, hogy a Parlament nem fogja követni az Európai Bizottság javaslatát, hogy mondjuk szén-dioxid-adót vessünk ki a háztartásokra – szögezte le Pascal Canfin. – Hetekkel ezelőtt elvetette ezt az ötletet a környezetvédelmi bizottság, és senki sem hajlandó újra megnyitni a plenáris ülésen, ez nem fog megtörténni.”

A képviselők ma szavaznak, és felhígíthatják a Bizottság ambiciózus célkitűzését, vagyis a szén-dioxid-semleges Európa megvalósítását 2050-es céldátummal.

Nyitókép: Greenpeace aktivisták a dízel kipufogó gázok elleni demója 2018 február Stuttgart.  Sebastian Gollnow DPA / AFP

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás