Hirdetés

Elhibázott az M0-s egyes szakaszai és a fővárosi autópálya-bevezetők díjasításának terve. Ezeknek az utaknak a bevonása az útdíjfizetési rendszerbe jelentősen növelné a forgalmat az alsóbbrendű utakon, jelentősen súlyosbítva a környezet szennyezését – írta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek a Levegő Munkacsoport.

Az M0-snak és az autópályák bevezető szakaszainak fontos szerepük van a belső utak tehermentesítésében Budapesten és sok környező településen. A díjasítás következtében viszont a gépjárművek egy része átterelődne a belső utakra, ami a légszennyezés számottevő növekedésével járna a lakott területeken. Továbbá ezeken az utakon a jelenleginél jóval több dugó alakulna ki. Márpedig dugóban a legnagyobb a levegőszennyezés. A betegek kezelése, a kieső munkaidő, a dugók okozta károk költsége minden bizonnyal jóval nagyobb lenne, mint a díjbevétel az újonnan díjasított útszakaszokon.

Lehetséges más, sokkal inkább jövőbe mutató módja is az útdíjból származó bevételek növelésének. A Levegő Munkacsoport a közúti fuvarozói szervezetekkel egyetértésben azt javasolja, hogy a tehergépkocsik útdíját a mainál jóval erősebben differenciálják a járművek károsanyag-kibocsátási besorolása alapján.
A Levegő Munkacsoport azt kéri, hogy az emberek százezreit érintő döntések meghozatala előtt a kormány készíttessen átfogó elemzést a várható hatásokról, azt hozza nyilvánosságra, és kérje ki az érintettek véleményét a tervezett intézkedésről.
A Varga Mihálynak írt levél itt olvasható.
 


A kormány nem csak az M0-s autóút két szakaszát és az autópályák fővárosba bevezető kilométereit teszi fizetőssé. A helyzet ennél sokkal rosszabb: pár hét múlva fizetni kell a sztrádák valamennyi, ma még díjmentesen használható városi elkerülő pályáján is. Csak három olyan szakasz marad az országban, ahol nem kell e-matricát váltani – ezeknél az uniós pénzeket félti az állam. Még ki sem heverték az M0-s autóút közelgő díjasításának hírével járó sokkot, egy napon belül megkapták a második sallert is a kormánytól az autósok. Ezt azonban kizárólag azok vették észre, akik tényleg nagyon figyeltek az ügyben megnyilatkozó Csepreghy Nándorra.
Itt sarcolnak még Orbánék >>>


Megyei Jogú Városok Szövetsége (MJVSZ) egyhangúlag elfogadott határozatában arra kéri a kormányt, hogy ne terjessze ki az úthasználati díjat a fővárost, illetve a nagyvárosokat elkerülő útszakaszokra – mondta Kósa Lajos volt debreceni polgármester, Fidesz ügyvezető alelnöke az MJVSZ ma befejeződött tisztújító közgyűlésén. A tervezett intézkedést céltévesztettnek minősítették a nagyvárosi polgármesterek – tette hozzá a kormánypárti politikus.

Az M0-s útdíj miatt egyeztetést kezdeményez Tarlós István főpolgármester, aki december 15-én hétfő délutánra összehívta Budapest 23 kerületének polgármestereit az M0-ás körgyűrű fizetőssé tétele kérdésének ügyében – közölte ma a Főpolgármesteri Hivatal.
 

Belefulladunk? Fizetős lesz az M0 is

Belefulladunk? Fizetős lesz az M0 is

Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be. A stadionokra szánt pénz nem csökken.

Kapcsolódó anyagok:

A vasútgyilkos újra támad

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás