A rovat kizárólagos támogatója
(X)

A Tchibo webáruháznál kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy termékeik ne csupán minőségükkel járuljanak hozzá vásárlóik gyarapodásához, hanem azáltal is, hogy fenntarthatósági irányelveik betartásával a környezetet is a lehető legkevésbé terheljék.

Ezért olvasható oly gyakran a biopamut a felhasznált anyagok listájában, vagy épp kapható kifejezetten újrahasznosított hulladékból készült sportruházat a webáruházban – és természetesen a kávéik esetében is ügyelnek a fenntarthatóságra! Ilyen szempontok mentén összeválogatott kínálatuk a héten a környezetvédelmi és társadalmi felelősségre hívja fel a figyelmet!

A biopamutból készült ruházati cikkek nagyon régóta kaphatók mind a webáruházban, mind a boltokban. Nézzük most meg egy kicsit ennek az anyagnak a hátterét, és azt, hogy miért is jár jól vele nem csak a vásárló, hanem a termelő is! Az ökológiai gazdálkodás révén egyfelől takarékoskodnak az erőforrásokkal, másfelől jóval kevésbé terhelik a környezetet, így méltányosan járnak el a természettel és az emberekkel szemben is.

Hogy konkrét példát is említsünk: egy egyszerű póló is képes arra, hogy takarékoskodjon a vízzel! A biológiai gyapot termesztése során a mesterséges trágyázó és növényvédő szerek használata tilos, amivel rengeteg víz spórolható meg, ráadásul a talaj is termékeny és egészséges marad. Ezáltal körülbelül 434 liter víz takarítható meg pólónként. A bőrbarát anyag használatával a Tchibo 2018-ban 198 millió megtöltött kádnak megfelelő vízmennyiséget spórolt meg.

A hagyományos gyapottermesztés során használt vegyszerek azonban nem csak a talajra és a vizekre vannak rossz hatással, hanem a rovarok és az anyaggal dolgozó kistermelők egészségére is. A Tchibo a világ harmadik legnagyobb biopamut forgalmazójaként büszke arra, hogy baba- és kisgyermekruházati termékeihez kizárólag ezt az anyagot használja fel, például ebben a flitteres ruhában, body szettben, és rövidnadrágban is!

Egy másik tanúsítvány neve is gyakran előfordul a felhasznált anyagok mellett, ez pedig nem más, mint az FSC®, amely faanyagok és papírok esetén jelent garanciát arra, hogy azok eredete pontosan ismerhető és nyomon követhető – a környezetért felelősséget érző vásárlóik számára jó hír, hogy mára a kerti asztalaik és székeik esetén csak és kizárólag ilyen faanyagot használnak fel, ráadásul az összes magazinuk és a házhozszállításhoz használt dobozaik is FSC® tanúsítvánnyal rendelkező anyagból készülnek.

A fenntarthatóság alatt természetesen nem csak a környezetet és embereket (a termékeket készítőket és viselőket egyaránt) óvó alapanyagokat értjük, hanem az újrahasznosítást is, amivel a haszontalannak tűnő hulladék egy részét újra funkcionális, hasznos darabokká változtathatják. Így spórolunk a rendelkezésre álló erőforrásokkal, és csökkentjük a már létrejött hulladék mennyiségét is.  Ennek köszönhető, hogy az óceánokban kallódó halászhálók fürdőruhaként, a PET palackok pedig csinos és kényelmes futócipőként éledhetnek újra, de egyéb műanyag termékeikben is nagy arányban találhatók meg ilyen összetevők.

Érdekes adat, hogy a ruháikhoz felhasznált újrahasznosított anyagok feldolgozása révén 2018-ban összesen 183 tonna üvegházhatást okozó gázt tudtunk megspórolni. Ezek a darabok pedig épp oly igényesek, mint a szokásos sportruházatok, trendi megjelenésükkel és vidám színeikkel figyelemfelkeltők, kényelmes kialakításuknál fogva pedig tökéletesek a sportokat kedvelők számára.

Végül, de nem utolsósorban a kávéikkkal kapcsolatban is alkalmazzák a fent már ismertetett elveket, ráadásul duplán, hiszen egyfelől 51, tanúsítottan fenntartható gazdálkodásból szerezzük be az alapanyagokat, másfelől a Tchibo kávékapszulái is újrahasznosíthatók, ezek visszagyűjtéséről és kezeléséről pedig gondoskodnak, hiszen azokat az üzletekben kapható gyűjtőtasakokban vissza is veszik, hogy valami új készülhessen belőlük.

Üzleteikben minden másodpercben kitöltenek egy csésze fenntartható kávét – a származási országokban pedig ezzel párhuzamosan különböző projektekkel támogatjuk a természetvédelmet, valamint a kávétermelők és családjaik jobb életkörülményeit.

Képzési kampányaikban már több, mint 35.000 kávétermelő vett részt, akik fontos ismeretekkel és módszerekkel gazdagodtak az olyan témákkal kapcsolatban, mint például a talaj termékenysége vagy az éghajlatváltozás elleni küzdelem. Mindez hosszú távon segít nekik abban, hogy több és jobb kávét termelhessenek – fenntartható módon.

A fenti irányelvek szellemében, szeretettel és törődéssel született termékek felfedezésére érdemes időt szánni, hiszen számtalan aprósággal együtt érhetünk el igazán nagy hatást!

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek