Egy profi film, és beindul az Attenborough-hatás. Ezért is nagyon fontos a valódi „celebek” személyes példamutatása.
A Global Web Index jelentése szerint a Blue Planet 2 című sorozat 2017 októberi premierje után az emberek 53 százaléka kezdett el kevesebb műanyagot használni – írja az IFLScience. A szakértők a jelenséget Attenborough-hatásnak nevezték el.
A műanyag visszaszorulásának két szintje van: egyrészt az új jogszabályok hatására csökkent az anyagok használata, másrészt az egyének döntése is hozzájárult az előrelépéshez.
A friss jelentés elkészítéséhez 4000 ember viselkedését és hozzáállását mérték fel az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az eredmények alapján az alanyok 53 százaléka kezdett el kevesebb műanyagot használni, 42 százalékuk pedig arról számolt be, hogy mindennapi vásárlásaik során fontos, hogy újrahasznosított vagy fenntartható anyagokat tartalmazó termékeket szerezzenek be.
Emellett a 2011-es 49 százalékról 2018-ra 57 százalékra nőtt azok aránya, akik hajlandóak több pénzt kiadni az ökobarát termékekért. Az adatok szerint a fenntarthatóság főként a fiataloknak fontos, a kutatók szerint a különbséget a közösségi média okozhatja, illetve az, hogy az érintett generáció már a fenntarthatósági krízisben nőtt fel.
Bár a tanulmány az alanyok elmondásai alapján készült, ezért nem maradéktalanul megbízható, így is alátámasztja, hogy sikerült előrelépést elérni a műanyagok visszaszorításában.
Kapcsolódó anyagok:
Attenborough megmenti a pillangókat
Attenborough szerint is megöli a tengeri élővilágot a műanyag
Attenborough védelmébe vette a szélturbinát
Az Édenkert nincs többé! – figyelmeztette a világ gazdasági elitjét David Attenborough
Az óceán esőerdejében forgat Attenborough
Boldog születésnapot Sir David Attenborough
David Attenborough fogja képviselni az emberek véleményét az ENSZ éghajlatváltozási tanácskozásán