Útvonaltervezés, nyitvatartási adatok, fotók, vélemények mind egy helyen, többek között ezeket az információkat találjuk a Google Térképen, ha rákeresünk egy cégre vagy egy szolgáltatásra.
Népszerű, az emberek előszeretettel használják, ezért kár lenne kihagyni ezt a lehetőséget. A következőkben megmutatjuk, hogyan kell regisztrálni és milyen beállításokat érdemes elvégezni a Google Térképre való felkerüléshez.
Google Business Profile (régi neve: Google My Business)
Nézzük a kezdő lépéseket. Google Cégem fiókot bárki létrehozhat, akinek van sima Google fiókja. Ha nincs, értelemszerűen először regisztrálni kell egyet. Amennyiben nem szeretnénk bajlódni a regisztrációval vagy a különböző beállításokkal, akkor felkereshetünk egy ügynökséget is, például a Toptarget Online Marketing Ügynökség tanácsadás keretében is foglalkozik ezzel.
A Google-nek ez a szolgáltatása ingyenes. A vállalkozás nevét, pontos címét a Google Cégprofil dedikált oldalán lehet megadni, amit könnyen elérhetünk a keresőbe beírva. A Google ezután telefonon vagy postai úton elküldi az ellenőrző kódot, ez esetben a várakozás ideje akár két-három hétig is eltarthat. A szolgáltató így ellenőrzi, hogy a cím valóban a miénk.
Megérkezett az ellenőrző kód, hogyan tovább?
Miután az ellenőrző kóddal igazoltuk a vállalkozást, képeket és egy rövid bemutatkozást adhatunk a cégfiókhoz. Vállalkozásunk ezen a ponton nyilvánossá válik a Google Térképen.
A térképre való felkerülésnek megvannak a maga előnyei. Nemcsak az ügyfelek fognak egyszerűbben megtalálni minket, de még a Google Ads helybővítményét is használni tudjuk.
Összekapcsolás Google Adwords-szel
A helybővítmény használatának az az előnye, hogyha valaki rákattint a termékünk vagy az általunk nyújtott szolgáltatás hirdetésére, azonnal láthatóvá válik annak helye, anélkül, hogy keresnie kellene az ügyfélnek a weboldalunkon. Az ügyfél kattint, megtervezi az útvonalat és már jön is az üzletbe, ennyire egyszerű!
A helybővítmény használatához kell, hogy legyen hirdetésünk az AdWords-ön. A hirdetési kampányok létrehozásában, menedzselésében is segítségünkre tud lenni az online marketing ügynökség.
Ha már van hirdetésünk, akkor azt kell megvizsgálni, hogy milyen e-mail címmel vagyunk regisztrálva a két felületre (Adwords és Google Cégem), ha ugyanazzal, akkor nincs más dolgunk, mint az Adwords hirdetésbővítményei közül kiválasztani a helybővítményt és szinkronizálni a címeket.
Ha eltérő címünk van, akkor a hirdetési fiókból kell kérelmet küldeni a cégprofil tulajdonosának. Miután ő jóváhagyást adott, lehet is szinkronizálni a helyszíneket.
A Google Cégem profil létrehozása és összekapcsolása az Adwords-szel nagyszerű módja annak, hogy a cégünk láthatóvá váljon az ügyfelek számára, hasznos információkat tudjanak meg rólunk, illetve útvonaltervező segítségével könnyen el is érjenek bennünket.