A rovat kizárólagos támogatója

A Toyota a hiányzó infrastruktúra ellenére folytatja az üzemanyagcellás modelljének fejlesztését. Az első darabok decemberben gördülhetnek be a szalonokba. A vételár a jelenlegi hírek szerint átszámítva 17,3 millió forint lesz. Ezt azonban az évtized végéig meg szeretné felezni a japán cég.

A Toyota komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy az alternatív-meghajtású autók minél hamarabb és minél szélesebb körben elterjedjenek. Ezért a japán vállalat nemrég bejelentette, hogy hamarosan elkezdik gyártani az első hidrogéncellás modellt.

Toyta hidrogéncella 2A Japan Times értesülései szerint az egyelőre csak tervezési fázisnál tartó négykerekű még az év vége előtt, december közepén begördülhet a szalonokba. A sorozatgyártást annak ellenére elkezdi a Toyota, hogy a hidrogén töltőállomások egyelőre a világ szinte minden régiójában nagyon ritkásak, ha egyáltalán léteznek. Viszont több helyen is ígéretek vannak arra vonatkozóan, hogy ezt az infrastruktúrát hamarosan felfejlesztik. A japán újság információi szerint a Toyota hidrogén-meghajtású négykerekűje átszámítva 17,3 millió forintba kerülhet, de a gyártó abban bízik, hogy ezt az igencsak magasnak nevezhető vételárat az évtized végéig sikerül valamelyest csökkenteni, ha lehet a felére letornászni. Jelenleg két problémával küszködnek a gyártók az ilyen technológiájú autóknál. A töltő állomások hiánya mellett a magas gyártási költségek miatt kell kiemelkedően drágán árulniuk a modelljeiket. A normál elektromos autók jóval olcsóbbak, mint a hidrogéncellás változatok.

Egyes források szerint, ha egész Európát sikerülne „átállítani” erre a típusú járműre, akkor az fele annyiba kerülne végül, mint ha a hagyományos, villanyos négykerekűek számára létesítenének mindenhol töltőpontokat-írta az a5.hu.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás