A rovat kizárólagos támogatója
cleantechnika.com

Megjöttek az első összesítések az októberi villanyautó-eladásokról Európában. Együtt számolva az akkumulátoros autókat (BEV) és a tölthető hibrideket (PHEV), most októberben 48.000-et regisztráltak Európában, ez 46%-kal több, mint tavaly októberben volt.

2019 első tíz hónapjában összesen több mint 410 ezer villanyautót adtak el. Az október láthatóan erősebb volt, mint a havi átlag, és a korábbi évek tapasztalata alapján év végéig további felfutás várható, tehát bőven meglesz a félmilliós szám.

A január-októberi értékesítés részarányban az összes eladásban 3,2%-ot jelent, tehát az új autók közül közel minden 30-ik autó villanyos. Ezen belül 2,0%-ot képviselnek az akkumulátorosok, és 1,2%-ot a tölthető hibridek. (Ez utóbbiak októberben jobban szerepeltek, de 2019 eddigi hónapjait nézve számottevően lemaradnak az „igazi” villanyautókhoz, az akkumulátorosokhoz képest.) Év végéig még kissé emelkedhet a 3,2%-os részarány, így közel egyharmaddal lesz nagyobb, mint a 2018-as 2,5%.

Ez a növekedés nagyobb, mint ami az USA-ban várható, ahol tavaly volt erősebb a bővülés a Tesla 3-as tömeges értékesítésének megkezdésével. Kínában, amely a villanyos világpiac több mint felét jelenti, az év első felében szédítő volt a növekedés, de az állami támogatások drasztikus csökkentésével az utóbbi hónapokban kisebb volt a villanyautók eladása mint tavaly ilyenkor.

Láthatóan még csak a „korai madarak” vesznek villanyautót, de a piacuk már szabad szemmel látható (Kaliforniában októberben a Tesla 3 már a 3. volt az összes márka sorrendjében). Idén úgy tűnik, már a nagy autógyártók is kezdik komolynak érezni a villanyautós piacot (Volkswagen, Ford, BMW s talán mások). Most még számít az állami támogatás, de az üzemeltetés kisebb költsége miatt kezd a villanyautók pénzügyi hátránya megszűnni.

A január-októberi időszakban Európában a legnépszerűbb márka a Tesla 3 volt (66 ezer db); utána következett a Renault Zoe (38 ezer); a Mitsubishi Outlander (PHEV, 30 ezer), a Nissan Leaf (28 ezer) és BMW i3 (27 ezer). Részletesen itt >>>

Magyarországon 2019 első 10 hónapjában 5774 autóval bővült a zöld rendszámos autók száma, ez 46%-os növekedés az előző évhez képest. Október végén 15.334 villanyautó volt forgalomban.


Több mint 200 ezer állás szűnik meg a német autóiparban a következő évtizedben a legismertebb német ágazati elemző szerint.

Ferdinand Dudenhöffer a Bild című lap minapi összeállítása szerint azzal számol, hogy 2030-ig a munkahelyek 10 százalékát számolják fel a német autóipari cégek, ami azt jelenti, hogy 234 ezer állás szűnik meg. A duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research – CAR) társigazgatója kiemelte, hogy az ágazat a szigorúbb környezetvédelmi követelmények, az új meghajtási technológiák terjedése és a digitalizáció révén története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. Mint mondta, nem természeti törvény, hogy az autóipari óriáscégek a jövőben is meghatározó szereplők lesznek.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás