Műszaki hiba miatt a pünkösdi hétvége első délelőttjén is összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon – egy napja rá újra. Lázár János ingerült és kioktató hangnemben csak annyit tudott ismételgetni az üzemzavarról a fórumán, hogy “visszaadjuk a jegyár felét!”
Vitézy Dávid (Fővárosi Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője) FB bejegyzése:
Miniszter úr!
Az emberek nem azért utaznak, hogy kapjanak egy kis Lázár-kupont. Ráadásul, az országbérletes, vármegye-bérletes utasok nem is kapnak vissza semmit, csak egy hónapban 5 késés után 10% kedvezményt a következő bérlet árából.
Lázár úr,
Az első nyári hétvégén az év elején bejelentett 10 pontod rögvest megbukott. Megint kirúgsz majd egy MÁV-vezetőt bosszúból?
Tegnap számtalan kommentet lehetett olvasni, hogy az IC-vonatokon nem ment a klíma, a beígért pótlóbuszoknak a fő IC-vonatok környékén híre-hamva sem volt – első perctől minden szakértő elmondta, hogy az ígéret is irreális, hogy minden vonat mellé indul klímás busz is. Nem is jött össze.
Fontos kérdés az is, az ígéret szerint jobb lett-e a tájékoztatás az üzemzavarok esetén. És bárhol olvassuk a visszajelzéseket, az látszik, hogy a válasz: nem. Az utasok egy órát is vesztegeltek bármilyen információ nélkül.
A nagy hírveréssel bejelentett egyik Volánbusz-beszerzést visszamondtátok tegnap “fedezethiány” miatt.
A Lázár-kupon kapcsán pedig naponta büszkélkedtek, mennyi késő vonat után milyen sok pénzt adtok vissza, de az utasok az úticéljukhoz akarnak eljutni, nem visszakapni egy kis aprót.
Valóban jött néhány méregdrágán bérelt használt mozdony, de a 115 darabos új mozdonyszerződés helyett továbbra sem történt semmilyen intézkedés – ahogy az új IC-vonatok beszerzése sem indult el, amit három éve magad állítottál le.
Miközben autópályákra ömlenek a százmilliárdok, a vasúton néhány budi kitakarítása lett a legnagyobb idei beruházási vállalás. Csehország idén 50-szer annyit költ vasútfejlesztésre, mint Magyarország.
Több lassújel van a fővonalakon, mint valaha.
Itt az ideje, hogy a Kormány végre elkezdje komolyan venni a magyar vasút fejlesztését. Mert ez a 10 pont eleve nem volt több, mint látványpékség – de ez már a közfigyelem elterelésére is kevés, főleg, hogy ezek sem teljesülnek.
Komment easszencia:
Elképesztő az emberek semmibe vevése mert Ő egy tollvonással lehúz mindent,majd beleül az x milliós klimatizált autójába a többi meg ott dögöljön meg a 100 fokban a semmi közepén!Aki nem járt még így annak fogalma sincs mit jelent!!!!
+++
Még az a szerencse, hogy a közlekedés helyett a foci utánpótlásba locsolt ezermilliárdok tegnap este meghozták méltó gyümölcsüket.
+++
Gyerek vonata két órát késett (osztálykiránduláson voltak Székesfehérváron). Ergo mi két órát vártunk rá. De legalább sugároztak volna valami jó műsort közben, mondjuk válogatást Lázár vagy Orbán legjobb beszédeiből, hogy ne unatkozzunk…
+++
A 12:00-kor a Déliből induló Bakony IC-t 20 perc késés után jelentették be, hogy egyáltalán nem indul ma.
Kapcsolódó friss hír: Lázár megtalálta a felelőst a vasút összeomlásáért
Valami egészen szürreális, hogy a szombat délelőtti üzemzavarhoz vasárnapra teátrálisan az ország minden tájáról buszokat vezényelt Budapestre Lázár János. 24 óra késéssel – miközben a vonatok már járnak. Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz. A vidékről Budapestre vezényelt járművezetők tétlenül nézelődnek az árnyékban, és nem értik, miért rendelték be őket Pünkösdvasárnap.
Ez az egész tökéletes szimbóluma mindannak a kármentő kapkodásnak, 10 pontos hangzatos, kókler, komolytalan kirakatígéret-kampánynak, amit a saját maga által leállított járműbeszerzések és pályafelújítások helyett indított Lázár János:
Ha a vonat nem jár, legalább visszaadnak egy kis pénzt – azt is inkább szimbolikusan, mert az utasok többsége bérletes, nekik nem jár vissza semmi gyakorlatilag,
Ha a pályákat nem újítják fel, legalább néhány budit igen,
Ha már nem járnak a vonatok, majd lesz haváriaközpont és jobb utastájékoztatás,
Ha az 50 éves klíma nélküli vasúti kocsikat nem cserélik le vagy összeomlik a vasúti közlekedés, akkor majd lesz helyette klímás pótlóbusz – még baráti cégektől is béreltek extra buszokat.
Ezért volt kellemetlen a tegnapi nap. Mert nem “csak” a vasúti közlekedés omlott össze, hanem a kapkodva kitalált 10 pontról is kiderült, hogy kamu. Még a normális vasútfejlesztés helyett kitalált ígéreteket sem sikerült betartani. Pótlóbusz nem volt, működő utastájékoztatás nem volt. Kiderült, hogy még a látványpékségben is penészes a krémes. Ezért aztán most jól megmutatják: pótlóbuszokkal lepik el Budapestet, egy nappal azután, hogy leálltak a vonatok. Szerencsétlen buszvezetők.
De ezt már nehéz menteni. A nyár első hétvégéjén az egész országnak nyilvánvaló lett: a hetek óta a halálbüntetésről és a saját maga által megbízott építési vállalkozók luxizásáról vidéki főterek padjain üvöltöző miniszter valójában a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere, aki a saját felelőssége elől menekül a szimbolikus politikai vitákba. Mégiscsak egyszerűbb a lovakat félteni a Pridetól, mint a saját utasait a hőgutától.