Hirdetés
Forrás: mfor.hu

A költségvetési törvényjavaslat alapján már sejthettük, hogy a kormány végérvényesen elszánta magát a Déli pályaudvar megszüntetésére. Most azonban már biztos, hogy jövőre kiveszik a közlekedési hálózatból a pályaudvart. Fél napig úgy tűnt, vége a Déli pályaudvarnak, de mégsem…

A 2017-es költségvetési törvényjavaslatba beépítettek egy 5 milliárd forintos tételt a budai vasúti közlekedés fejlesztésére. Az elsőként benyújtott javaslatból csak annyi derült ki, hogy ez a budai vasúti közlekedés átalakítására menne, aminek legfontosabb része a kelenföldi állomás infrastruktúra-fejlesztése. A napokban azonban már felkerültek a parlament oldalára a jövő évi költségvetési tervezethez kapcsolódó fejezeti indoklások is, melynek egyik passzusa egyértelművé teszi a kormányzati szándékot: a Déli pályaudvar megszüntetését.

"Az előirányzat felhasználása Kelenföld állomás kapacitásbővítő beruházásainak, valamint a Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása és a terület új vagyonkezelő részére történő átadása előkészítésének kivitelezési munkálataira történik." olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezeti indoklásában.

A Menedzsment Fórum szerint mindezt pedig úgy döntötték el, hogy a márciusban megjelent kormányrendelet alapján júliusra készülnek el a hatásvizsgálatok, a terület hasznosítására vonatkozó ötletpályázat kiírása, lebonyolítása és csak szeptember a határideje annak, hogy a teljes koncepció a kormány elé kerüljön.  

Kell a Déli a környezetbarát közlekedéshez?

Kell a Déli a környezetbarát közlekedéshez?

A Magyar Közlekedési Klub arra kéri a Kormányt, hogy álljon el a Déli pályaudvar bezárására vonatkozó terveitől. A "budai vasúti fejlesztések" című, félrevezető mázba csomagolt értelmetlen kontárkodásnak csak a tervezési része annyiba kerül, amennyiből például a regionális vasúthálózaton komoly eredményeket lehetne elérni kerékpártárolók vagy új megállóhelyek létesítése terén.

Érdemi érvekkel nem indokolta a Déli pályaudvar bezárásának tervét a kormány. Elképesztő, hogy mindenfajta közlekedéspolitikai illeszkedés nélkül, pusztán hirtelen ötletektől vezérelve egyáltalán felmerülhet ilyen elképzelés. Részletek >>>

 

 

Fél napig úgy tűnt, vége a Déli pályaudvarnak, de mégsem…

Bár a nap folyamán olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint a kormány döntött a Déli pályaudvar bezárásáról, ám ezeket az információkat kora este cáfolta a fejlesztési tárca.  Több internetes oldal, s köztük lapunk is arról számolt be a nap folyamán, hogy a 2017-es költségvetési törvényjavaslatba beépítettek egy olyan ötmilliárd forintos keretet, amely a budai vasúti közlekedés fejlesztésére fordítható. Az utóbbi, napokban közzétett indoklásából pedig egészen konkrét elképzeléseket lehetett levonni a Déli pályaudvar kapcsán.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ma kora este azt közölte, hogy a Déli pályaudvar teljes bezárásáról nem született döntés. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a csekély kihasználtságú, üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. Hozzátették: a fejlesztési tárca 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás