A rovat kizárólagos támogatója

Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánított a kormány négy kerékpárutat. Ugyanezeket januárban már egy határozatban be is árazta a kormány.

A kormány honlapján megjelent tervezet szerint a négy kiemelt kerékpárút a következő:
— az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti – a Szentendrei-szigeten vezetett – szakasza,
— a Tokaj-Mád-Sárospatak,
— a Vámosszabadi-Győr és
— a Tiszafüred-Hortobágy kerékpáros útvonal fejlesztése.

Ezekkel egészült ki a közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló, 2012. decemberi kormányrendelet mellélete, amely a stratégiailag fontos közlekedési beruházásokat sorolta fel- szúrta ki a napi.hu.

A megépítendő kerékpárutak közül eddig a következők szerepeltek a listán: a Nyíregyháza-Tokaj közötti hiányzó kerékpárútszakaszok megvalósítása, a Balatoni Bringakör komplex fejlesztése, az EuroVelo 6 útvonal komplex fejlesztése (Rajka-Dömös, Budapest-Szentendre, Budapest-Dunakeszi, Budapest-Érd-Százhalombatta szakaszok), a Keszthely-Sármellék kerékpáros útvonal kiépítése, a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal kiépítése (Budapest-Etyek-Velence- Székesfehérvár-Balatonakarattya), a Tiszafüred-Poroszló kerékpáros útvonal fejlesztése, a Tarcal-Tokaj-Bodrogkeresztúr kerékpáros útvonal fejlesztése, a Tépe-Berettyóújfalu kerékpáros útvonal kiépítése, továbbá a Tokaj-Tiszabecs kerékpáros útvonal, a Veszprém – Szabadságpuszta közötti kerékpárút, a Veszprém (Kádárta városrész) – Gyulafirátót közötti kerékpárút és a Veszprém – Márkó – Bánd közötti kerékpárút fejlesztése.

A már említett ez év januári kormányhatározat szerint 300 millió forintból meg kell terveztetni a következő települések közötti kerékpárutakat (zárójelben a hosszúság, kilométerben):
Siófok-Pécs (136),
Siklós-Pécs (55),
Tokaj-Mád-Sárospatak (hiányzó szakaszok),
Szigetvár-Kaposvár (40),
Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen (84).

A megépítendő szakaszokat két táblázat tartalmazza. Az elsőből – amely 2,6 milliárd forintba kerül – a leghosszabb az 53 kilométeres Hortobágy-Debrecen közötti út. A második, 6,9 milliárdos táblázatba tartozik a Tiszafüred-Hortobágy, a Siófok-Dombóvár, a Pécs-Siklós, a Dombóvár-Pécs és a Szigetvár-Kaposvár szakasz is.

Kiemeltté tette a kormány a 12 kilométeres Tokaj-Mád-Sárospatak szakaszt 840 millió, a 10 kilométeres Vámosszabadi-Győr szakaszt 500 millió, valamint az 55 kilométeres Tiszafüred-Hortobágy szakaszt 1,5 milliárd forintos költséggel.

Egy másik – szintén januári – határozatában a kormány egyetértett azzal, hogy az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti szakasza a Szentendrei-szigeten, a Dömös-Visegrád-Kisoroszi-Tahitótfalu-Pócsmegyer-Szigetmonostor-Szentendre nyomvonalon valósuljon meg. Ennek a költsége 3 milliárd 420 millió forint.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek