A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: hvg.hu

Kína reméli, hogy a – 2400 év alatt megtérülő – Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energetikai projekteket is megvalósít Magyarországgal.

A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítése a Kína és Közép-Európa közötti együttműködés zászlóshajójaként indult, de több lett ennél, kiderült, hogyan tud Európa együttműködni Kínával, de az is, hogyan tudnak a közép-európai országok egymással együttműködni, mondta Palkovics László innováció és technológiai miniszter Belgrádban, a vasútvonal fejlesztésével foglalkozó magyar-szerb-kínai munkacsoport ülését követő sajtótájékoztatón.

Szavaiból az is kiderült, meg kell oldani még lassú határátkelés problémáját, ami lelassítja a szállítást. A megoldási lehetőségek között szerepel a határ- és vámellenőrzés felgyorsítása összevonással, a technológiai lehetőségek egyszerűsítése a schengeni elvárásokat figyelembe véve, valamint az is, hogy kapacitásbővítéssel, új sávok megnyitásával, illetve a nyitva tartási idő meghosszabbításával tegyék egyszerűbbé az átkelést a határokon.

A Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán már elkezdődött a felújítás, Magyarországon pedig megkezdődtek az építés előkészületei, a múlt hónapban aláírták a szerződést a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai-magyar konzorciummal, mondta Palkovics.

Peking, 2018. június 8.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közzétett képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Ning Csi-csö, a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság alelnöke és Kern Imre, Szerbia építésügyi, közlekedési és infrastruktúra fejlesztési államtitkára (b-j) Pekingben, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjérõl szóló háromoldalú kormányközi munkacsoport ülése után 2018. június 8-án. MTI Fotó: KKM

A teljes szerbiai szakasz 2022-re készül el, a teljes vonal tervezett befejezési ideje 2023-ban. Ning Csi-Csö, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) alelnöke reményét fejezte ki, hogy az együttműködés a jövőben a vasút mellett kiterjed majd az autóutak, hidak és más infrastrukturális fejlesztések, valamint energetikai projektek megvalósítására is.

A projekt 750 milliárd forintba kerül, kínai hitelből valósítjuk meg. Várható megtérülési ideje 2400 év. A beruházás magyarországi részét Mészáros Lőrinc cége végzi kínai cégekkel közös konzorciumában, alvállalkozóként veje, gyereke és saját maga is jelen van.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek