Hirdetés

A Kőbánya-Kispestet Újpesttel összekötő metróvonalon marad a retró hangulat, csak kissé modern köntösbe öltözik. A metrókocsikban légkondicionáló helyett! 6 db. tetőventilátor biztosítja majd a szellőzést.

Augusztus 7-én aláírták a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról szóló megállapodást. A korábbi tenderen nyertesként kiválasztott orosz Metrowagonmash 37 darab metrókocsit újíthat fel a szerződés értelmében. Mai árfolyamon ez 66 milliárd forintjába fog kerülni a fővárosnak és az adófizetőknek. Korábbi megnyilvánulások során hallani lehetett véleményeket, hogy ez a megoldás olcsóbb az új járművek beszerzésénél, a Figyelő összesítése alapján viszont elmondható, hogy ez nem feltétlenül állja ki az igazság próbáját.

Párizsban a budapesti mennyiségnél nyolccal több, de azoknál valamivel rövidebb (120 helyett 100 méter) szerelvényeket vettek 57 milliárd forintnak megfelelő euróért. Érdekesség, hogy az Oroszországban található Szentpétervárra a Škoda 15 darab vadonatúj metrókocsit (szintén 120 méteres szerelvényeket) közel 17 milliárd forintért szállít a közeljövőben. Ha ezt a mennyiséget megduplázzuk, még akkor is 34 milliárd forintnál járunk, amely nevetségesen alacsony a budapesti metrófelújításhoz képest. 

Ilyenek lesznek a 3-as metró szerelvényei

Az első szerelvények a szerződés hatálybalépését követően 16-18 hónap múlva érkezhetnek meg, a prototípusok sikeres próbáit követően pedig havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. A metrókocsikban légkondicionáló helyett hat darab tetőventilátor biztosítja majd a szellőzést. (Ismételjük meg: nem lesz klíma! – 2016-ban?) A szerelvények nem lesznek átjárhatóak, a BKV szerint csak veszély esetén nyílik arra lehetőség, hogy az utasok az egyik metrókocsiból a másikba szállhassanak át. Ezzel tulajdonképpen konzerválják a jelenlegi állapotokat. Némi megnyugvásra ad okot, hogy a felújítás során a metrókocsikba automata tűzjelzőt és tűzoltó berendezéseket is beépítenek.

A BKV szerint az utasok komfortérzete javulni fog, hiszen a korszerű szigeteléseknek köszönhetően csökken a metrókocsik menetzaja, illetve a felújított utastérben kényelmesebb ülőalkalmatosságokat helyeznek el. A járművek megjelenése ugyanakkor a 20. századi orosz gyártmányok színvonalával lesz egyenértékű- írta a vezess.hu.

 

A paksi atombiznisz miatt fizetünk rá a metróra?

Egy korábbi cikkünk szerint Párizsban olcsóbbak az új metrókocsik, mint nálunk a régiek felújítása. Nem érteni, miért, és egyelőre nincs erősebb elmélet annál, mint hogy beígérték a felújítást az oroszoknak.

Amerikában a lestrapált 35 éves roncsokat nem újítják fel. Újrahasznosítás helyett a kiszuperált metrókocsikat a tengerbe lökik, hogy mesterséges zátonyokat alakítsanak ki belőlük. Már 2500 fölött tartanak.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás