A rovat kizárólagos támogatója

A fontosabb állami építkezéseknél nem szedhetnének területhasználati díjat az önkormányzatok. Kocsis Máté (Fidesz) – Ferencváros egyik országgyűlési képviselője javaslatával a választói megkárosítására törekszik. Az immár ellenzéki kerületnek ártana, az egyik Orbán baráti oligarcha cégének viszont kedvezne.

Ferencváros képviselő-testülete a 2020. február 13-ai ülésén tárgyalta a Duna Aszfalt kérelmét, amelyben közterület-használatot kértek a déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítéséhez. A kapcsolódó felvonulási terület és kiszolgáló útvonal biztosítására 2.860 m2 –es közterületet kértek teljes útlezárással. A közterület-használat időtartama 2020. március 02. napjától 2020. november 30. napjáig terjed. 2020. január 29.-én a közterület-használatra 99%-os díjkedvezményt kértek.

A hatályos önkormányzati rendeletek alapján a Duna Aszfalt által fizetendő módosított közterület használati díj: bruttó 560.560,- Ft/nap, összesen a kérelmezett 274 napra: bruttó 153.593.440,- Ft volt. A testület az ülésen 5% kedvezményt adott.

Egy hét sem telt el a döntés óta, február 18-án kedden Kocsis Máté (Fidesz) – Ferencváros egyik országgyűlési képviselője, Böröcz László (Fidesz) és Nacsa Lőrinc (KDNP) egy sarkalatos törvényjavaslatot nyújtott be a Parlamentnek. Ebben kikötik, hogy amennyiben a közterület használatára olyan, Kormány rendeletében kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánított építési beruházással összefüggésben kerül sor, amely legalább 50%-ban központi költségvetési támogatásból valósul meg, úgy a beruházás megvalósítója (legfeljebb a Kormány rendeletében meghatározott időtartamra,) a helyi önkormányzat tulajdonában álló közterületet díjmentesen használhatja.

Mi ezzel a probléma?

A Duna Aszfalt először 3.000 m2-es területet kért a közterületből, majd a díjat látva arra a következtetésre jutottak, hogy elegendő lesz a szükségesen elvégzendő munkához egy 140 m2-rel kevesebb terület is. Az ingyenes közterület-használat pont az ellen hat, hogy a közterületet igénybe venni szándékozó csak a lehető legszükségesebb méretű területet használja a lehető legrövidebb ideig. Nem kényszerülnek rá, hogy a saját kényelmi szempontjaikon túllépve a kerület lakóinak érdekeit is figyelembe vegyék, és csak a legszükségesebb mértékben zavarják őket. Mi lesz a kényszerítő erő? Mi fogja biztosítani, hogy csak a legkisebb, legszükségesebb közterület-használatra kerüljön sor?

Ráadásul főszabályként bárki, aki a közterületet használja, díjat kell fizessen a használatért, a törvényjavaslat ebből a körből vonja majd ki a kiemelt beruházásokat. Ferencvárosban hasonlóan kiemelt beruházás lesz az atlétikai stadion és a kézilabda csarnok is. A törvény indokolása szerint a megvalósuló beruházás a jövőben a közérdeket, azaz a helyi önkormányzat területén élő lakosság életminőségének javulását szolgálja, valamint az érintett önkormányzat feladatainak hatékonyabb ellátásához is hozzájárul, ezért van szükség a szabályozásra.  A valóság ezzel szemben az, hogy a Kormány kedvenc beruházásait ezentúl nem csupán eltűrni vagyunk kötelesek, hanem azt is el kell viselni, hogy ingyen használják a közterületeket, és az a több száz milliós bevétel, ami eddig az önkormányzati költségvetés bevételei között megjelent, és a kerület további fejlesztésére lehetett fordítani, eltűnik. Ferencvárost így a törvényjavaslat előterjesztőként saját országgyűlési képviselője károsítja meg – írta Dr. Mátyás Ferenc ferencvárosi önkormányzati képviselő FB oldalán.

A Fidesz önkormányzati választási vereségének bosszújaként Orbánéknak nem ez az egyetlen javaslata az önkormányzati választások óta, ami csökkentené az önkormányzatok bevételeit: a kormány épp most vizsgálja az iparűzési adó csökkentését, ami miatt még Székesfehérvár fideszes polgármestere is kiakadt, mert szerinte a helyi társadalomban ez nagyon komoly konfliktusokat eredményezne. A témával részletesen foglalkozik a 444 mai cikke >>>


A rendszer fő haszonélvezői: Mészáros Lőrinc, Szíjj László, és Orbán Viktor

De ki is az a Szíjj László, a NER egyik legfontosabb üzletembere?
Néhány év alatt Magyarország egyik leggazdagabb embere lett a tiszakécskei vállalkozó, akinek építőipari cége robbanásszerű növekedést produkált az állami és önkormányzati megrendeléseknek köszönhetően. Mára Szíjj László a NER üzleti köreinek egyik legfontosabb szereplőjévé vált, az érdekeltségébe tartozik az MKB Bank harmada és a Közgép is, Mészáros Lőrinccel pedig egy bulgáriai építőcéget alapított. Van egy hatalmas villája a Gellért-hegyen, nyáron lefotóztuk az Adrián egy luxusjacht fedélzetén, nemrég pedig a ferihegyi repülőtéren, amikor a korábban Orbán Viktor és Mészáros Lőrinc által is használt osztrák luxusrepülőgép éppen Dubajból tért vissza. Részletek az Átlátszón >>>

Így tettek zsebre 2071 milliárdot Mészáros Lőrinc és Szíjj László építőipari cégei >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás