Forrás: (X) szponzorált tartalom

Az elektromos kerékpárok sokak számára a szabadság szinonimájává váltak. A különböző kerékpártípusok eltérő használati módra lettek tervezve. A túrakerékpárok, városi bringák vagy a mountain bike változatok mellett hibrid megoldások is választhatóak.

A különböző hajtási megoldások közül kiemelkedik a Pinion MGU rendszere, melynek fejlesztése 12 évvel ezelőtt azzal a céllal indult útnak, hogy egy komplett, teljesen integrált hajtásrendszert hozzon létre, amely egyetlen egységben egyesíti a váltórendszert és a motort az elektromos kerékpárokhoz.

Az Annyira Más Bringabolt trekking kerékpárok menüpontjában találunk olyan modellt, ami már tartalmazza a Pinion MGU rendszert, amely álló helyzetben is válthatóvá tette a kerékpárt. A 2025-ös változat azonban full automata váltást garantál a felhasználók számára. Az új fejlesztés részleteiről cikkünkből tájékozódhatsz.

Környezetbarát jármű

A környezettudatos gondolkodás okán egyre inkább elterjednek az alternatív közlekedési eszközök, többek között az elektromos bringák használata is. Az ökológiai lábnyomot tekintve kismértékű környezeti befolyással bíró járművek kedvező fenntartási költséggel működtethetőek, városban pedig kiválthatják akár a gépjárműhasználatot is. 

A pedelec kerékpárok hajtási rendszere kétféle lehet: nyomatékszenzoros vagy pedálfordulat-érzékelős, melyek mindegyikénél a tekerés elengedhetetlen a haladáshoz. Az e-bike-ok többféle rásegítési módban üzemeltethetőek, ezt mindenki saját maga igényeihez tudja igazítani. Emellett a hagyományos kerékpárokhoz hasonlóan váltóval is felszereltek, mellyel a terepviszonyoknak megfelelő fokozatot választhatunk, például a tempósabb haladás érdekében sík terepen.

Zárt rendszer előnye

De térjünk rá arra, hogy a Pinion MGU rendszer miben más. A hagyományos váltórendszerek helyett egy karbantartásmentes, zárt hajtóművet kínálnak. A motor és a váltó egyetlen egységben van, ami kisebb súlypontot és jobb súlyelosztást biztosít. További előnye, hogy érzékeli a pedálozás intenzitását, és automatikusan a megfelelő fokozatba kapcsolhat, de manuálisan is vezérelhető.

A láncváltós megoldásokkal szemben nem igényel rendszeres karbantartást, és hosszabb élettartamot kínál a kerékpárt használók számára. Mivel zárt rendszerben helyezkedik el, így a külső hatások, mint a sár, víz egyáltalán nem befolyásolja a működést.

Forradalmi újítás

A 2025-ös fejlesztéssel már elmondhatjuk, hogy full automata módban tudjuk használni a Pinion MGU rendszerünket. Most már akár álló helyzetben is tudunk fokozatot váltani, ami igen előnyös hirtelen megállás esetén. 

A frissítések után a rendszerbe kerülő Auto.Shift funkció figyeli a tekerési stílusunkat és ehhez automatikusan választja ki a megfelelő fokozatot. Sík terep vagy lejtő, hirtelen jövő emelkedő? Nem okoz gondot ezután, hiszen 0,2 másodperc alatt megtörténik a váltás. Az elképesztő 600%-os váltóáttétel-tartomány még a láncváltónál is hatékonyabb.