A rovat kizárólagos támogatója

A KÖVET Egyesület második alkalommal rendezte meg a CSR Piac kiállítást, ahol 40 cég 65 különböző CSR intézkedésével és Valóban Felelős Vállalati modelljével jelent meg. A díjátadó gálán 5 szakmai és egy közönségdíjat adtak át.

A 2011 Legkiválóbb CSR Megoldása Díjat az ELMŰ-ÉMÁSZ-MÁSZ Társaságcsoport Energiapersely-Energiasuli programja kapta, az év Valóban Felelős Vállalata címet pedig a MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. érdemelte ki.  A szakmai zsűri három további díjat is kiosztott: a KKV különdíjat a szekszárdi Ízlelő Családbarát Étterem kapta, az Önkéntesség Különdíjat a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Skanska Property Hungary Kft-t pedig a Környezettudatos Vállalatirányítás Különdíjjal jutalmazták.

A CSR Piac látogatói is dönthettek egy díj sorsáról, szavazhattak kedvenc CSR intézkedésükre. Idén a Közönségdíjat a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központ Igazgatóságának Zöld kommandó elnevezésű CSR intézkedése vihette el.

Az idei CSR Piacot Magyarország EU-elnöksége hivatalos kísérőrendezvényeként rendezték meg. Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, a rendezvény fővédnöke, megnyitó beszédében hangsúlyozta: „A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, annak ösztönzése az állam jól felfogott érdeke. Egy fenntarthatóan működő piac hosszú távon terheket vesz le a kormányzat válláról, és szolidárisabb társadalomhoz, erősebb közösségekhez vezet. Felelős vállalatok nélkül nincs felelős társadalom, az üzleti kultúra megújítása nélkül a mindennapok kultúrájának megújítása sem sikerülhet.”

„Megfigyelhető volt, hogy a 2009-es CSR Piac pályázataihoz képest sokkal nagyobb arányban érkeztek jelentkezések az önkéntesség, a közösségi programok és a személyügy területéről. Néhány pályázatban pedig a bemutatott projekt szorosan kapcsolódott az adott vállalat alaptevékenységéhez, ami azt mutatja, hogy egyre több vállalat értelmezi helyesen a CSR fogalmát.” – értékelte a pályázatokat a zsűri nevében Dr. Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára. A zsűri kritikával is illette a vállalatokat – „Örvendetes lett volna több kreativitás, új ötletek, sok ismétlődő intézkedéssel találkoztunk. Idén is kevés olyan pályázat érkezett, mely átfogóan kezelné a CSR-t.”

CSR Piac kiállítás 2011 CSR Piac kiállítás 2011A CSR Piacon 16 civil szervezet is bemutatkozási lehetőséghez jutott. Azok a non-profit szervezetek kaptak meghívást a Piacra, melyek széleskörű tapasztalattal rendelkeznek a vállalatokkal való együttműködés terén. Az Önkéntesség Európai Évének jegyében a szervezők kiemelt figyelmet fordítottak a civilek által koordinált vállalati önkéntességi programok bemutatására.

A rendezvény szakmai tartalmát nemzetközi és hazai szakértők bevonásával megtartott műhelybeszélgetések is gazdagították, melynek témái voltak: a CSR helyzete Európában illetve Magyarországon, a vállalati önkéntesség és az Enterprise 2020, a jövő vállalkozása kezdeményezés.

A június 2-i rendezvényre a szervezők valódi piaci hangulatot varázsoltak, a Millenáris Nagycsarnokot a kiállítók színes, interaktív standjai mellett bio- és alternatív gazdálkodásból származó zöldségekből, gyümölcsökből, lekvárokból, rétesekből, sajtokból és mangalica termékekből, valamint pástétomokból kóstolhattak és vásárolhattak a látogatók. A szakmai és gasztronómiai „csemegézésben” megfáradt vendégek felfrissüléséről pedig irodai masszőrök gondoskodtak egész nap.

A CSR Piacon kiállító vállalatok intézkedéseit, a Valóban Felelős Vállalati modelleket és a vállalati önkéntes programjaikkal részt vevő civil szervezeteket mutatja be a CSR Piac Katalógus, amely megrendelhető a KÖVET Egyesületnél. A www.csrpiac.hu honlapon pedig a közeljövőben elektronikus adatbázisban is elérhetőek lesznek a CSR intézkedéseik és a Valóban Felelős Vállalati modellek.

 

 Közönségdíjas lett az SZTE TIK Zöld Kommandója

Elnyerte a közönségdíjat a Szegedi Tudományegyetem József Attila Tanulmányi és Információs Központjának az önkéntességet és a környezettudatos szemléletet összekapcsoló Zöld Kommandó elnevezésű akciója a legjobb társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos hazai kezdeményezéseket bemutató kiállításon, a CSR Piacon.

CSR Piac kiállítás 2011 CSR Piac kiállítás 2011A 2011 januárjában indított Zöld Kommandó elsőként a Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Rákóczi téri épületében lendült akcióban. A kezdeményezésben résztvevő önkéntesek először felmérték a problémás területeket, majd kidolgozták a lehetséges megoldásokat és az ütemtervet az 1960-as években épült irodák zöldebbé és kellemesebbé tételére. Másfél nap alatt kipakolták a háromszintes főigazgatóságról a fölösleges bútorokat, az Egyetemi Füvészkertbe költöztették az ápolásra szoruló növényeket, új, hatékonyabb archiválási rendszert dolgoztak ki, és újratervezték a szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését. A folyósokra útbaigazító táblák, az irodai gépekre, elektromos berendezésekre az energiatakarékosságra figyelmeztető feliratok, a mosdókba, teakonyhákba környezettudatos konyhai tisztítószerek kerültek. Számos helyiség kifestettek, újjászületett a tárgyaló, a közösségi tér és az igazgatói váró.

Az önkéntesek második alkalommal az SZTE Egyetemi Füvészkertben csaptak le. A több tucat résztvevő lecsiszolt és lakozott kéttucatnyi padot, kifestett két helyiséget, virágokat ültetett és rendbe rakta a botanikus kert egyik pergoláját. A Zöld Kommandó persze körbe járta az irodákat is, hogy segítséget nyújtsanak az elektromos berendezések energiafogyasztásának csökkentéséhez. A számítógépekre és nyomtatókra kikerülnek a kikapcsolásukra figyelmeztető feliratok, a termosztátok alá pedig a kérés, télen ne tekerjék 20 fok fölé a fűtést.
A tervek szerint negyedévente megszervezendő akció célja a környezettudatos szemlélet népszerűsítése, az energiatakarékos megoldások elterjesztése, s egyben a kiszemelt egyetemi egységek otthonosabbá tétele. Az SZTE TIK munkatársai szeretnék, ha a jövőben a célba vett és zöldülésre ítélt egységeket az egyetemi polgárok közösen választanák ki.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás