A rovat kizárólagos támogatója

A tagállamoknak 2009-től át kell térni a kénmentes üzemanyagok kizárólagos használatára – hangzik az EU környezetvédelmi miniszterei által elfogadott határozat. Az új kibocsátási normák bevezetésével együtt a miniszterek sürgetik a fokozottabban üzemanyag-takarékos járművek elterjesztését. Az üzemanyagok kéntartalmának drasztikus csökkentését eredetileg az Európai Bizottság kezdeményezte, amely már ez év májusában közzétett egy direktívatervezetet az új típusú benzin és gázolaj 2005-ben való bevezetéséről és a 2011 utáni kizárólagos használatáról. A miniszteri tanács ez utóbbi dátumot két évvel előbbre hozta, előbbit pedig helybenhagyta. Az adott kritériumnak azok az üzemanyag-féleségek felelnek meg, amelyek egymillió részhez viszonyítva maximum 10 résznek megfelelő ként tartalmaznak.
A miniszteri tanács egyúttal elvetette azt a bizottsági indítványt, hogy a nem közúti felhasználásnál (mezőgazdasági, illetve építőipari és földmunkagépeknél) korábban térjenek át a szigorúbb normák alkalmazására. A törvény-előkészítés során a Financial Times szerint bizonyossá vált, hogy az olajfeldolgozó vállalatok a kívánt időpontban birtokolják majd a szükséges technológiát. Az átállás költségei elérhetik a 11 milliárd eurót. A kén – egyebek mellett – a kipufogó katalizátorát is károsítja. A környezetvédelmi miniszterek tanácskozásán nem sikerült egyezségre jutni egy másik fontos napirendi pont, a kiotói egyezményben meghatározott üvegházgázok kibocsátási kvótáinak cseréjét és allokálását illetően.
Világgazdaság 2001-12-14

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás