A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: népszava

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.
„A koronavírus járvány rengeteg nehézséget hozott, de közlekedésünk újragondolása szempontjából mégis egy óriási lehetőség” – írta közösségi oldalán Révész Máriusz fideszes képviselő. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint nem lehet elfogadni, hogy Nyugat-Európa legtöbb városában fele annyian halnak meg közlekedési balesetben, mint Magyarországon, a gyalogosok esetében ráadásul különösen rosszul állunk. Míg 2018-ban Magyarországon 1 millió lakosonként számolva 64 ember halt meg közlekedési balesetben, Nagy-Britanniában ez a szám 28, Dániában 30 volt. A közlekedési szigorítások ellenére az évente így elveszített emberéletek száma gyakorlatilag stagnál 2011 óta, 591 és 644 között ingadozunk, tavaly 602 ember veszítette az életét az utakon – írta, hozzátéve, hogy ha átvennénk más országok már működő, jó gyakorlatait, több száz ember életét sikerülne megmenteni minden évben.
Révész Máriusz szerint ráadásul egyáltalán nem arról van szó, hogy néhány város extravagáns intézkedéseket hoz: ma már „mindenhol erősítik a gyalogosok és kerékpárosok védelmét, mindenhol lassítják a forgalmat és New York-tól Moszkváig növelik a forgalomcsillapított és forgalomtól elzárt területeket, aminek a mértéke, tempója a járvány alatt lendületet kapott”. „Változás kell a szemléletünkben és s szabályozásban is. Ezt azonban nem lehet kinyilatkozásszerűen végigvinni, a kemény viták elkerülhetetlenek lesznek, de szükségesek, hogy többen elfogadják, megértsék, miért kellene ezek a módosítások” – utalt a képviselő Karácsony Gergely nagy vihart kavart bejelentésére a fővárosi sebességhatárok drasztikus csökkentéséről.

A kormánybiztos szerint „most nagyon kedvező a csillagállás, hogy a közlekedésbiztonság és a kerékpáros közlekedés térnyerése érdekében előrelépjünk”, és „van némi esély arra, hogy a pártpolitikai vitákon felülemelkedve sok mindent végig lehessen gondolni”. Például olyanokat, hogy „ha növelni akarjuk a kerékpáros közlekedés részarányát, ahhoz biztonságos infrastruktúra szükséges. Honnan akarjuk elvenni ehhez a területet?, Az autóforgalomtól, vagy esetleg a parkolóktól? Jó-e, hogy egy kerületben több, szinte ingyenes parkolókártyát adnak ki, mint amennyi parkolóhely a kerületben van? Helyes-e, hogy a mélygarázsokban a parkoló autók helyett gokart pályák üzemelnek? (…) Bízom benne, hogy az egyeztetések lezárulta után sikerül elfogadni a KRESZ módosítását, és nagyot lépjünk annak érdekében, hogy városainkban többen közlekedjenek fenntartható módon, tisztább legyen a levegő” – írta.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek