Miközben a MÁV meglévő vonalain naponta derül ki, hogy képtelenek a pontos és üzemszerű működésre, az építési és közlekedési miniszter szerint ezúttal 600 milliárd forintból az Alföldön kezdenek átfogó beruházásba elsősorban a szegedi és debreceni autóipari központok miatt. Lázár János, ahol csak megfordul, százmilliárdokat ígér vasútfejlesztésre.
Szegedhez hasonlóan Kecskemétnek is szüksége van a vasúti áruszállításra, Magyarországnak pedig arra, hogy a magyar ipar termékei eljussanak a nemzetközi piacra. Éppen ezért kezdünk átfogó alföldi vasúti fejlesztésbe, hogy a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vonalon zökkenőmentes útja lehessen nemcsak a nyugati piacra szánt autóknak, hanem az ingázóknak is – derül ki Lázár János tegnapi Facebook-posztjából. Az építési és közlekedési miniszter mellékelt videója szerint mindezt a fideszes kecskeméti városvezetésnek ígérte meg.
A fejlesztésre elsősorban a szegedi és debreceni autóipari központok miatt van szükség.
Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön Kecskeméten bejelentette: 600 milliárd forintot szánnak a Szeged–Kecskemét–Cegléd–Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására. A fejlesztésre a szegedi autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében van szükség. Továbbá az ingázók és a kereskedelem szempontjából is fontos lenne, mert így a termékek könnyebben juthatnak el a nyugat-európai piacokra.
Mindez része Lázár 10 800 milliárdos tervének, amit nagy nehezen novemberre közzé is tett. Csütörtöki bejelentésekor részleteket is elárult a kecskeméti térségre vonatkóan. Kiderült például, hogy először a Kiskunfélegyháza–Szeged vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg 175 milliárd forintból, majd ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását is.
Továbbá a lajosmizsei vasútvonal újjáépítésén is dolgoznak majd Budapest irányába. A Kecskemét–Dabas szakasz 190 milliárd forintból épülhet meg, míg a Dabas–Budapest szakasz 177 milliárd forintból. Azt is elárulta, hogy a vonalak kiépítésére, villamosítására és korszerűsítésére európai uniós források mellett a magyar állam hitelt is vesz fel.
Mindemellett beszélt a kecskeméti vasútállomás felújításáról, arról, hogy 12 milliárd forintból befejezik a a Kecskeméti Szakképzési Centrum Kada Elek Technikumának néhány éve megkezdett fejlesztését is, és az útfejlesztésekre is kitért, például a végéhez közeledik az M44-es gyorsforgalmi út építése, amelynek utolsó, 30 kilométeres szakaszát jövő tavasszal adják át. (hvg/MTI)