A rovat kizárólagos támogatója
greenfo/mti

A Magyar Hajózási Országos Szövetség szerint a Duna magyar szakaszán legalább három erőművet kell építeni ahhoz, hogy Magyarország hosszútávon és ténylegesen teljesíteni tudja a Duna-stratégia előírásait.

 

A Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) felkéri Barsiné Pataky Etelka kormánybiztost, haladéktalanul kezdjen tárgyalásokat a szakmai szervezetekkel azért, hogy mielőbb elkészülhessen az elfogadott Duna-stratéga alapján a magyar akcióterv.

A MAHOSZ közleménye szerint minden segítséget megad a kormánybiztosnak ahhoz, hogy létrejöjjön a szakmai kerekasztal. A Szalma Botond elnök által jegyzett közlemény szerint "a Magyar Hajózási Országos Szövetség szerint történelmi lépés, hogy az Európai Unió külügyminiszterei aláírták a Duna stratégia elnevezésű dokumentumot. Ezzel Magyarország esélyt kapott arra, hogy a vízgazdálkodás és a vízi közlekedés területén is csatlakozzon az Európai Unióhoz. Magyarországon ugyanis 30 éve nem történt semmi a Dunával és vízgyűjtő területével."

A MAHOSZ úgy véli: a Magyarország által aláírt Duna stratégia teljesítéséhez itthon száznyolcvan fokos fordulatra, vagyis szemléletváltásra van szükség. Szerintük ki kell mondani, hogy a vízierőművek nem környezetkárosítók. Ellenkezőleg, a lehető legkörnyezetbarátabb erőművek, amelyek nemcsak áramot termelnek, hanem segítik a folyamszabályozást, a hajózást, a vízbázis védelmét, így a folyó élővilágát is.

A közlemény szerint a vízierőművek gazdaságosság és hasznosság tekintetében többszörösen felülmúlják az atomerőműveket és a fosszilis anyagokkal működő más erőműveket is. "Ennek ellenkezőjét Magyarországon csak politikai okokból állítják, amit semmilyen szakmai számítás nem erősít meg" – áll a közleményben.

A MAHOSZ szerint a Duna magyar szakaszán legalább három erőművet kell építeni ahhoz, hogy Magyarország hosszútávon és ténylegesen teljesíteni tudja a Duna-stratégia előírásait. A közlekedésnek, a logisztikai szektornak, a víz- és mezőgazdálkodásnak, a turizmusunknak és vendéglátásnak szüksége van a kiszámítható, és megfelelően kezelt Dunára – tartalmazza a közlemény.

 

Kapcsolódó anyagok:

Alaptalan öröm a Duna Stratégia fölött

Nem magyar érdek a hajózás túlfejlesztése!

Ombudsman a Dunáról

A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek

A Duna-völgy jövőjének tervezését sürgeti az ombudsman

Nincs szükség a dunai vízlépcsőre

Duzzadó Duna duma

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek