A rovat kizárólagos támogatója

Az Európai Bizottság a mai napon közzétette annak a 18 kezdeményezésnek a nevét, amelynek megszervezéséhez az idei évben anyagi támogatást nyújt a fenntartható városi mobilitás elősegítését szolgáló kampány keretében, melyet három évre hirdetett meg a „Do The Right Mix” (Több módon célba juthatsz – Válassz okosan!) jelmondat jegyében.

 Az egyes kezdeményezéseknek odaítélt támogatás, melynek összege nem haladja meg a 7000 eurót, a fenntartható városi mobilitás népszerűsítését célzó tevékenységek megvalósítását hivatott elősegíteni, a kerékpározástól kezdve a közös autóhasználaton át a gyermekek részére szervezett szabadidős programokig.
Siim Kallas közlekedési biztos, a Bizottság alelnöke kijelentette: „A fenntartható városi mobilitás kultúrájának kialakítása nem kis feladat. A 2012-ben meghirdetett pályázat sikere azonban világossá tette a számunkra, hogy Európában rengetegen készen állnak arra, hogy e kihívással szembenézzenek. Célunk, hogy közülük minél többnek anyagi segítséget nyújtsunk ahhoz, hogy alulról jövő kezdeményezéseik megvalósítása kedvező változásokat eredményezzen.”

A Bizottság 2012-ben indította útnak a kampányt. Az azóta eltelt időszakban közel 380 olyan kezdeményezést regisztráltak szervezőik a kampány honlapján (www.dotherightmix.eu), mely a fenntartható városi mobilitás megvalósulását célozza. A már folyamatban lévő és a tervezett kezdeményezéseket az újszerű mobilitási térkép is feltünteti, mely európai szintű ismertséget biztosít a kampányban részt vevők számára. A kampány keretében közzétett második felhívásra 74 jelentkezés érkezett be abból a 18 országból, melynek lakosai jogosultak voltak pályázni. A fenntartható mobilitás elősegítését célzó támogatásra harmadik alkalommal 2014-ben márciusában lehet majd jelentkezni.

A tavalyi évhez hasonlóan a finanszírozást idén is magánszemélyek által alkotott csoportok és nem kereskedelmi célú szervezetek (iskolák, civilszervezetek, közigazgatási szervek stb.) pályázhatták meg. Nem jelentkezhettek azok, akik Bulgáriában, az Egyesült Királyságban, Görögországban, Lettországban, Olaszországban vagy Romániában szerveznek kampányt, mivel ezek az országok már kaptak célzott támogatást arra, hogy országos szintű kampányt indítsanak. A sikeres pályázatokat a fenntartható mobilitás terén tapasztalattal rendelkező szakértőkből álló zsűri választotta ki.

Az Európai Bizottság által a fenntartható városi mobilitás elősegítése érdekében indított kampány kapcsolódik az Európai Mobilitási Héthez, mely minden évben szeptember 16. és 22. között kerül megrendezésre, s melynek csúcspontját az „Autó nélkül a városban” elnevezésű autómentes nap jelenti. A kampányt az „Intelligens energia – Európa” elnevezésű uniós program finanszírozza, mely az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások terén indított, nem műszaki jellegű kezdeményezéseket hivatott támogatni.

A pályázaton magyarként Veszprém megyei jogú város is díjazásban részesült. A város kezdeményezésének célja, hogy meggyőzze a szülőket arról, hogy ne autóval vigyenek minden gyereket minden reggel iskolába, forgalmi dugókat okozva, hanem használjanak különböző alternatív közlekedési módokat. Az együtt közlekedő csoportok optimálisan 3-4 szülőből állnak, akik megbeszélik, hogy ki veszi fel és viszi el a gyerekeket iskolába buszon, biciklivel, vagy gyalog.

A nyertesek listája itt olvasható.

Do the right mixDo the right mix

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek