A rovat kizárólagos támogatója
Forrás: zöld HVG

A kijárási korlátozások eltörlésével megnőtt Európa nagyvárosaiban a közúti forgalom, és megugrott a légszennyezettség mértéke. Budapesten rekord mértékben. Ebben valószínűleg része lehet az orbáni ingyenes parkolásnak, és a viszonylag alacsony üzemanyag áraknak.

Nem tartott sokáig a légszennyezettség visszaesése Európa nagyobb városaiban. Ahogy elkezdtek lazulni a járványügyi intézkedések, úgy tértek vissza a dugók az utakra, és megugrott a levegőben a nitrogén-dioxid mennyisége – írja a Financial Times az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EEA) friss adatai alapján.

A szervezet szerint Párizsban, Brüsszelben és Milánóban is jelentősen megemelkedett a légszennyezettség mértéke, mióta a korlátozásokat mérsékelték, ráadásul a levegő szennyezettsége már úgy van a koronavírus megjelenése előtti vagy ahhoz közeli szinteken, hogy még nincs is akkora forgalom, mint korábban.

Ennek az lehet az oka, hogy drasztikusan visszaesett a tömegközlekedést használók száma, míg az utakon megnőtt a forgalom. A lap szerint a londoni metró például az ilyenkor szokásos utasforgalmának csupán 12 százalékát bonyolítja.

A szennyező anyagok mennyisége a legtöbb európai városban még alatta van annak, amit egy évvel ezelőtt mértek, de gyorsan növekszik.

Egy negatív rekord Budapest nevéhez fűződik: a lezárásokkal érintett nagyvárosok közül a magyar főváros az egyetlen, ahol a légszennyezettség mértéke már járvány előtt mért szint fölé került.

Az Energia és Tiszta Levegő Kutatóközpont (Center for Research on Energy and Clean Air – CREA) még májusban mutatott rá egy tanulmányában, hogy mennyit számít a légszennyezettség visszaesése: a korlátozások és a leállás miatti szén- és olajfelhasználás csak Európában körülbelül 11 ezer ember életét mentette meg.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek