Hirdetés

Hamarosan forgalomba állnak a Wiener Linien, Bécs közlekedési vállalatának újgenerációs metrókocsijai. Az X-Wagen szerelvények nemcsak modern külsővel és belsővel, hanem innovatív utastájékoztatási rendszerrel is várják majd az utazóközönséget. Az új, vezető nélküli metró először az U1, U2, U3 és U4 metróvonalon közlekedik majd.

Negyven év után új, modern metrószerelvényekre szállhatnak át a bécsi közösségi közlekedés utasai. A 2022-ben útjukra induló X-Wagenek Bécs első generációs metrószerelvényeit, az úgynevezett „ezüstnyilakat” fogják váltani. Az új, automata vezérlésű metrókocsik modern külsővel, nagyobb belső térrel és utasbarát tájékoztatási rendszerrel segítik majd a közlekedőket.

Ez utóbbit a Siemens Mobility és a Wiener Linien közösen fejlesztette a bécsi közlekedési rendszerre szabva. Az ajtók fölött a legmodernebb technológiával kialakított kijelzőket helyeznek el, melyek valós idejű információkkal látják el az utasokat. Az adott megállóban aktuálisan zárva maradó ajtók fölött például egy digitális Bécs-térképen mutatják majd a jármű valós helyzetét, a haladási irányt és a következő megállókat. Az aktuálisan nyíló ajtók fölött pedig az átszállási lehetőségeken kívül a többi jármű érkezését, esetleges késéseket is láthatja majd az utazóközönség. A képernyőkről olyan fontos információkhoz juthatnak majd az utasok, mint az esetleges járatkiesések, vagy más aktuális változások a közösségi közlekedés rendszerében. A tervek szerint még a liftek állapotát is jelezni fogja a rendszer.

Bemutatják a sajtónak az új digitális bécsi kijelzőket. Balról jobbra: Arnulf Wolfram, a Siemens Mobility Austria ügyvezető igazgatója, Alexandra Reinagl, a Wiener Linien ügyvezetője és Peter Hanke, Bécs közösségi közlekedésért felelős tanácsnoka David Bohmann/PID

Az X-Wagen minden szempontból igazán bécsi, hiszen az új metrószerelvények az osztrák fővárosban készülnek, a Siemens simmeringi műhelyében. A cég eddig két szerelvényt szállított le a bécsi közlekedési vállalatnak, ezeket éppen tesztelik. A Wiener Linien összesen 34 metrókocsit rendelt, melyek először az U1, U2, U3 és U4 metróvonalakon, később pedig a megújult U5-ös szakaszon közlekednek majd. Az új szerelvényeket kimondottan a bécsi ízlésnek megfelelően alakítják ki, az osztrák főváros utazóközönsége még abba is beleszólhatott, hogy az új kocsikat milyen típusú ülésekkel szereljék majd fel.

A budapestiek napról napra szembesülnek a Tarlós-éra elhibázott metrófejlesztésével – az oroszok által az Orbán-kormányra rákényszerített aranyáron beszerzett elavult, rozsdásodő bóvli metrószerelvényekkel, melyek nem légkondicionáltak.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás