Hirdetés

Az alacsony olajárak ellenére az elektromos járművek (EV) világszerte terjedőben vannak. Az e-autópiac tízszer gyorsabban növekszik, mint a koszos, benzines megfelelője. A legfrissebb piaci adatok szerint 2016 végére több mint 2 millió elektromos autó várható az utakon.

Az EV Volumes elemzése szerint 2016 első felében körülbelül 312 000 elektromos autót értékesítettek, ami közel 50%-kal magasabb, mint a 2015 első felében mért eredmények. Az értékesítésben elért növekedés Kína növekvő piacának köszönhető, melyet később az európai és amerikai piacok is követtek. A friss adatok szerint az amerikai Tesla Motors Co. ma már uralja a luxus sedan piacot. Habár az elektromos autók a globális járműpiac csak kevesebb, mint 1%-át teszik ki – az ágazat tízszer gyorsabban növekszik, mint a hagyományos járműpiac.

 

Amit az elmúlt pár hónapban tapasztaltunk az egy teljes kulturális változás.

A piacon bekövetkezett növekedés meghatározó lehet a közegészségügy és a környezetszennyezés területén, mind az USA-ban, mind pedig a világ más részein. Az USA-ban jelenleg a szállítás/közlekedés a CO2 kibocsátás egyik legnagyobb forrása, ami okozója az ember okozta klímaváltozásnak. Mi több az ENSZ szerint a fosszilis tüzelőanyagokkal működő járművek a legfőbb okozói az asztmával, allergiával, daganatos megbetegedésekkel, szívbetegséggel és idő előtti elhalálozással összeköthető megbetegedéseknek.

Az elektromos autók azonban nemcsak csökkenteni tudják a légszennyezettséget, de kevesebb olajkitermelést is eredményezhetnek. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) 2016-os jelentése szerint a jelenlegi elektromos autó mennyiség még kevés ahhoz, hogy az érdemlegesen is befolyásolja az üzemanyag használatot és a közlekedési szektorból származó üvegházhatású gázkibocsátást. Azonban emellett az IEA azt is megjegyezte, hogy ez hamarosan megváltozik az olyan országokban, mint Norvégia, Hollandia és Kína, akik az üvegházgáz kibocsátás csökkentésének megoldását látják a technológiában.

Norvégia, egy kicsi, de gazdag ország
vezeti jelenleg a világ elektromos autópiacát. Három újonnan eladott autóból itt egy elektromos, valamint a Guardian beszámolója szerint ez az eladási arány növekedni fog az adókedvezmények és elektronikai befektetetések miatt. Norvégiát szorosan követi Hollandia, aki hozzá hasonlóan szeretné megszüntetni a fosszilis tüzelőanyagok felhasználásán alapuló autók gyártását a következő évtizedben.

A Transport & Environment tudósítása szerint Európa elmúlt évi elektromos autóértékesítése megkétszereződött (145 000). Az elektromos autópiac megerősödése Kínában is figyelemre méltó. A világ 4 elektromos autó eladásából 1 Kínában történik. „Amit az elmúlt pár hónapban tapasztaltunk az egy teljes kulturális változás.” – mondta Greg Archer, a Transport & Environment igazgatója a thinkprogress.org-nak.

akku.jpg

A növekedés 2030-ig várhatóan folyamatos lesz – sugallja néhány tanulmány. Az elektromos autók kitehetik a tehetősebb városokban – mint például London vagy Szingapúr – megforduló autók kétharmadát is. Az elképzelés a szigorúbb kibocsátás szabályozás, a növekvő kereslet illetve a technológia csökkenő árának köszönhetően nagy valószínűséggel megvalósulhat.
Az EV Volumes szerint az akkumulátorok a fő alakítói az elektromos autók árszabályozásának, amik viszonyt évenként 20%-kal csökkennek.
 

Kapcsolódó anyagok:

A németek az EU-ban betiltanák a benzines- és dízelautókat

Átrendeződik az USA elektromos autó piaca

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás