A rovat kizárólagos támogatója

Egyre népszerűbbek a környezetbarát termékek. A magyar fogyasztók hajlandóak többet is fizetni, ha valami környezetbarát – vagy azt mondja magáról. Eközben egy uniós felmérés szerint a zöld állítások közel fele valótlan vagy megtévesztő. A Tudatosvásárló körbenézett a hazai boltokban, milyen “zöld” állítások hatnak ránk a leggyakrabban a tisztítószereken, és milyen arányban igazolja ezeket a hiteles uniós ökocímke. Nem lepődtek meg, de néhány eredmény újdonság volt a számunkra.

Az európai fogyasztók többet rendelnek az internetről és igyekeznek minél gyakrabban helyben vásárolni – nagyjából ez derült ki az Európai Bizottság korábbi felméréséből, amelyben 23 gazdasági ágazatban mérték fel a fogyasztói tapasztalatokat a COVID-19 járvány idején. A márciusban közzétett jelentés szerint a fogyasztók a pandémia alatt több zöld döntést hoztak (igyekeztek hozni), vagyis hajlandóak voltunk többet fizetni környezetbarát termékekért.

A vásárlásnál egyre vonzóbb hívószó a fenntarthatóság és környezettudatoság, amit a vállalkozások ún. „zöld állításokkal” igyekeznek közvetíteni. Kérdés azonban, hogy minden zöld-e, ami annak látszik.

A magyar fogyasztók hajlandóak többet fizetni, ha valami környezetbarát – vagy azt mondja magáról. A számok azt mutatják, hogy

— a hazai fogyasztók 54,1%-a figyelembe veszi legalább egy vásárlása során, hogy milyen környezeti hatása van a vásárlásának, 22,6%-a pedig minden vásárlásnál mérlegeli ezt a szempontot.
— Míg a magyar fogyasztók 39%-a aggódik amiatt, hogy a következő havi számláit ki tudja-e fizetni, 71,7%-uk hajlandó többet fizetni olyan termékért, amely környezetbarát.

A kutatási eredményekből jól látszik, hogy a fenntarthatóság és a termékek és szolgáltatások környezetbarát jellege ma már olyan fontos, versenyelőnyt generáló jellemzők, amit a fogyasztók figyelembe vesznek. Ezért nem csoda, hogy egyre több olyan reklámmal, állítással találkozhatunk, amelyek a fenntarthatóságot, környezetbarát jelleget hangsúlyozzák. Sokszor alaptalanul.

Részletek a  Tudatos Vásárlók honlapján: A zöld állítások közel fele valótlan vagy megtévesztő

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás