A rovat kizárólagos támogatója

Tavaly is föltettük az aggódó kérdést, bár akkor még csak gyülekeztek a komor felhők, mert a Balaton-törvény elvesztette hatályát. A helyébe lépő területrendezési törvény előírja a parti zónára vonatkozó, új kormányrendelet alkotását, amelyik szabályozza az építkezéseket és a part közcélú használatát, védi a strandokat, a kempingeket és a parti sétányt. A rendelet késlekedik. A beruházók ezt úgy értelmezhetik, hogy most joghézag van, és ezt ki lehet használni a part úgymond hasznosítására, azaz közcélú használatának korlátozására.
Most jött a hír a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) tervezett reorganizációjáról. Hajójáratokat és kikötőket akarnak megszüntetni, és a kezelésükben álló más parti létesítményeket, szállodákat, kempingeket akarnak kiszervezni, azaz állami tulajdont magántulajdonná transzformálni.

A reorganizáció célja a Bahart fejlesztése, mert a jelenlegi eszközpark és infrastruktúra nem képes korszerű szolgáltatások biztosítására. A reorganizáció költsége 8,6 milliárd forint, ezt két forrásból fedezik. Tavaly a kormány 6,6 milliárd forinttal emelte a cég törzstőkéjét, mikor a parti települések önkormányzatai helyett a Magyar Turisztikai Ügynökség lett a Bahart főrészvényese. Ez az egyik forrás. A másik forrás a Bahart vagyonelemeinek, köztük értékes parti ingatlanok eladása.

Valóban szükséges 2 milliárd forint előteremtéséhez eladni Balatonkenese, Csopak, Balatonakali és Balatonudvari kikötőjét?
Mi lesz veled Balaton?

A Nők a Balatonért Egyesület közleménye
Budapest, 2020. április 26.

Kapcsolódó cikk: Elindították a balatoni személyhajózás Trianonját

Bahart flotta. Kép: Potocskáné Kőrösi Anita

Így terjeszkedik az Orbán-rendszer a veszélyhelyzet alatt

Siófok alpolgármestereként már évekkel ezelőtt láttam a jeleket, hogy a balatoni vitorláskikötőkre szemet vetettek az Orbáni-körök -írta FB posztjában Potocskáné Kőrösi Anita.  Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere többször kiállt az önkormányzati vagyonok mellett, de jött az állam az államban és szétzúzta ezt a vagyonelemet is. A NER “bevásárolta” magát a kikötőket üzemeltető Bahart Zrt-be és onnan már lehetett tudni, hogy nincs megállás.

Mi már akkor mondtuk, hogy az Orbán-család és oligarcháinak terjeszkedése nem fog megállni a kempingeknél, az még csak az első lépés volt. Most a kikötők és utána pedig a Balaton egyik legértékesebb ingatlanának tartott terület, a siófoki sziget lesz a következő a sorban.

Ébresztő Magyarország! Miközben mindenki a vírus okozta helyzettel van elfoglalva, addig szépen lassan ellopják a hazánkat.

Siófoki lakosként, itt élő országgyűlési képviselőként felszólítom a Balatoni Szövetséget és az érintett balatoni települések polgármestereit, hogy határozottan lépjenek fel nemzeti kincsünk, a Balaton szétrablása ellen!

És hogy mi is a helyzet most a Bahart-nál? Íme:

Kivonul a vitorláskikötő-üzemeltetésből a Balatoni Hajózási Zrt., egyes kikötőit pedig eladja – megkezdődött tehát a folyamat, amit sokan valószínűsítettünk akkor, amikor tavaly az állam (illetve képviselője, az Orbán Ráhel-közeli Magyar Turisztikai Ügynökség) az addigi tulajdonos balatoni önkormányzatok rovására 75 százaléknál is nagyobb tulajdonrészt szerzett a hajózási társaságban. Már akkor is nehezen volt érthető, hogy az állam a hatmilliárd forintos tőkeemeléssel együtt miért ragaszkodott a Bahart többségi tulajdonrészéhez is, hiszen amikor más turisztikai attrakciókat támogat (szállodafejlesztés, stb.), az sem jár együtt tulajdonszerzéssel. A NER-közeli üzleti körök szemet vetettek talán az értékes balatoni ingatlanokra, elsősorban is a kikötőkre? – merült fel már akkor a kérdés, amire lassan a választ is megkapjuk, igen formájában.

A Bahart közgyűlése ugyanis a jövő hónapban tárgyalja a cég igazgatóságának úgynevezett reorganizációs javaslatát, amit az előterjesztés szerint „a főtulajdonos rendelkezése alapján” készítettek el. A közgyűlés döntése nem kétséges az állam 75 százalékos szavazati aránya birtokában. E szerint megszüntetik a vitorláskikötők üzemeltetését, ezeket pályázat útján bérbeadják. Megszüntetik továbbá a személyhajó-forgalmat négy kikötőben, a csopakiban, a balatonudvariban, a balatonakaliban és a balatonkeneseiben, ezeket az ingatlanokat eladják, mint ahogyan értékesítik a zrt. siófoki szállodáját, balatonszemesi és balatonboglári kempingjét is. Az is szerepel a reorganizációs tervben, hogy a megmaradó személyhajózás a jövőben állami kiegészítésre szorul, jövőre várhatóan 200, az azt követő két évben 400-400 millió forinttal. A Bahart dolgozói létszáma 65 fővel csökken ezen intézkedések következtében….

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek