A rovat kizárólagos támogatója

A tájékoztatás “zöld” hiányosságai. A Regionális Környezetvédelmi Központ néhány hipermarketben összegyűjtötte a vásárlók javaslatait az üzlethálózatok tájékoztatói anyagairól.

A Regionális Környezetvédelmi Központ (REC), Magyar Irodája kommunikációs kampányt indított annak érdekében, hogy a környezet és az egészség szempontjai előtérbe kerüljenek a vásárlásaik során. A Zöld oldalon 2010-ben folytatjuk a témával kapcsolatos írásainkat. Az, hogy mit és hol vásárolnak, főként Önöktől függ, illetve a vásárlási szokásokat befolyásolja az egyre gyarapodó számú hipermarketek fogyasztói tájékoztatása.

Munkatársunk ellátogatott néhány hipermarketbe, hogy összegyűjtse az általunk megkérdezett vásárlók javaslatait az üzlethálózatok tájékoztatói anyagaival kapcsolatban. Az alábbiakban néhány javaslatot közlünk a „Vásárlói javaslat listáról”:

• Az üzletlánc reklámújságaiban jelenjen meg némi információ a biotermesztésű élelmiszerekről.
• Néhány üzletlánc sajátmárkás bioélelmiszereket árul. Hasznos lenne olvasni azok egészségre gyakorolt hatásairól, az egészséges életvitelről és táplálkozásról.
• Néhány üzletlánc boltjaiban környezetbarát bevásárlótáskákat vásárolhatunk, melyeket, ha tönkrementek visszavesznek. A reklámújságok írhatnának a környezetvédelemről is, nemcsak az árról.
• Az energiatakarékos termékek reklámozása sikeres a boltokban és az reklámújságban. Ez jó irány a fogyasztói tájékoztatásra.
• Az élelmiszereken sokszor csak igen kisméretű emblémák jelzik, hogy a termék hazai, bio-, újrahasznosított vagy környezetkímélő. Több és olvasható információ elhelyezésére lenne szükség.

Az utóbbi években az áruházláncoknál elindult némi változás, egyre gyakrabban és tudatosabban igyekeznek az egészséges életmód és a környezetvédelem értékeit támogatni a beszerzett és árusított termékeken, illetve a kommunikációs csatornákon keresztül. Érdemes lenne olyan fórumokat, témanapokat tartani, ahol a vásárlók és az üzletlánc képviselői a fenti kérdéseket megvitatnák, s a párbeszéd javítana a jelenlegi helyzeten. Ha ezzel kapcsolatban van konkrét javaslata, írja meg nekünk a coh@rec.org  email címre.

Kapcsolódó cikkek a greenfon >>>

Rec

 
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás