A rovat kizárólagos támogatója

A Regionális Környezetvédelmi Központ Magyar Irodája, és a Debreceni Egyetem Alkalmazott Ökológiai Tanszéke által szervezett “Környezet és Egészség Fórumon” a debreceni fogyasztók vásárlási szokásairól készített felmérés eredményeit ismertették.

A Regionális Környezetvédelmi Központ Magyar Irodája kommunikációs kampányt indított annak érdekében, hogy a környezet és az egészség szempontjai előtérbe kerüljenek a vásárlásaik során. Ehhez kapcsolódóan 2009. december 2-án a Debreceni Egyetem Alkalmazott Ökológiai Tanszékével közösen KÖRNYEZET ÉS EGÉSZSÉG FÓRUMOT szervezett a hazai fogyasztók vásárlási szokásainak környezet és egészségtudatosabbá tételére, és az élelmiszerkereskedelmi üzlethálózatok „zöldítésére”.

REC konferencia Debrecenben. Moderátor Csobod Éva

REC konferencia Debrecenben. Moderátor Csobod Éva

Az Egyetem és a REC munkatársai mellett az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, a Kelet-magyarországi Biokultúra Egyesület, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma, a DE Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Megelőző Orvostani Intézet szakemberei, valamint a SPAR üzletlánc helyi résztvevője szólt hozzá az egészséges életmódot és környezetbarát életvitelt elősegítő helyi programokról.
Fogyasztói szokások és fenntarthatóság, az Észak-alföldi Régió a fenntarthatóság felé témában egy moderált beszélgetéssel zárult a konferencia.

A konferencián ismertetésre került a témával foglalkozó KEOP projekt felmérésének legfontosabb eredményei a vásárlási és fogyasztási szokásokkal kapcsolatban:

1. A megkérdezett debreceni fogyasztók (300 fő) egy héten egyszer/kétszer járnak hipermarketbe, több mint 60%-uk személygépkocsival teszi ezt.

2. A hipermarketet választók, elsősorban a széles áruválaszték, a könnyű megközelíthetőség és az olcsóbb árak miatt megy oda.

3. A debreceni megkérdezettek 73%-a először az árat nézi meg egy termék csomagolásán és csak ezt követik olyan információk mint a termék származási helye, összetevői, vagy környezetbarát jelleget jelző címkék.

4. Pozitívumként említhetjük meg, hogy az ár mellett azonban, a debreceniek 70%-a fontosnak tartotta a termék energiatakarékosságát is.

5. A debreceni megkérdezettek, több, mint 96%-a ismerte a Kiváló magyar termékjelzést.

6. A legtöbb debreceni megkérdezett saját magát „az átlagnál valamivel környezet és egészségtudatosabbnak” tartja.

Kapcsolódó cikkek a greenfon >>>

Rec
  
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás