A rovat kizárólagos támogatója

A Regionális Környezetvédelmi Központ Magyar Irodája környezet és az egészség kérdéseivel foglalkozó projektjének legújabb  felmérésében az egyik fontos szempont az volt, hogy a vásárlók milyen információkat néznek meg a termék csomagolásán.

A Debrecen, Kaposvár és Sopron központú régiókban végzett felmérés eredményei a következők a hipermarketekben történő vásárlások során.
Azt vizsgáltuk azt vásárlók milyen információkat néznek meg először egy termék csomagolásán. Vajon az ár az elsődleges szempont egy termék megvétele során,(árérzékenység) vagy az is számít, hogy az mennyire környezetbarát, vagy egészséges-e (környezettudatosság) is.

A választ adók fogyasztók %-os megoszlásá a három régióban a következő:

REC csomagolás

 

Az eredményeink azt mutatták, hogy a megkérdezettek több mint háromnegyede (72%) az árat nézi meg elsőként és csak ezt követték fontossági sorrendben az olyan információk, mint a termék származási helye (35%), az összetevők (33%), a környezeti minősítő címkék (23%) vagy a (környezetbarát) csomagolás (23%).
A három város Tesco hipermarket vásárlóinak eltérő mértékű környezet és egészségtudatosságát figyelhettük meg, a debreceni válaszadóknak átlagot meghaladó mértékben (79%) volt fontos szempont a termék ára, míg a kaposváriak ugyanezt a két város értékénél némileg alacsonyabb mértékben (68%) tartották fontosnak

A termék származási helyét szintén a debreceniek nézik meg átlag feletti mértékben (42%), míg a soproniak átlag alatt (29%). A termék összetevői (E-számok, zsírtartalom) tekintetében hasonló eredmények születtek, a debreceniek valamivel átlag felett (38%) tartották fontosnak a termék összetevőit, míg ebben a kérdésben is a soproni válaszadók értékei lettek átlag alattiak (28%). A környezetbarát fogyasztói attitűdöt jól jelzi az, hogy a vásárló mennyire veszi figyelembe vásárlása során a termék környezetbarát jellegét igazolócímkéket. A kaposvári megkérdezettek a két város értékét meghaladó mértékben (31%) nézik meg egy termék csomagolásán, míg a soproniak jóval átlag alatt (27%). A termék csomagolását (és különösen azt, hogy az környezetbarát-e), a kaposváriak átlag feletti mértékben nézték meg egy termék esetén, míg a soproniak itt is átlag alatt (18%) nézték meg.

Kapcsolódó cikkek a greenfon >>>

Rec

 
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás