Egy év alatt másfélszeresére növelte a forgalmát, és több mint kétszeresére a nyereségét Mészáros Lőrinc vasútépítéssel foglalkozó cége, a V-Híd. 50 milliárd forint tiszta profitot vehetett ki tavaly Orbán Viktor Mészáros Lőrinc a legnagyobb vasútépítő cégéből. Egyszer majd érkeznek új járművek a magyar vasútra is.
A vállalkozás többek között olyan állami projekteken dolgozik, mint a Budapest-Belgrád-vasútvonal, vagy a Szeged-Szabadka-vonal építése. A V-Híd tavaly 168 milliárd forintos árbevételből 56,7 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. Ha levonjuk az adófizetési kötelezettséget, az jön ki, még mindig marad Mészárosnak 50,9 milliárd forint nyereség. A cég elmúlt hat éves eredményeit így mutatta be a telex:

Mészáros Lőrinc másik vasútépítő cége, az R-Kord tavaly 43 milliárd forintos forgalommal 8,5 milliárd forint adózott eredményt ért el. Az R-Kord egyik megbízása kapcsán egyébként hűtlen kezelés miatt nyomoz a BRFK, mivel felmerült, hogy még 2021-ben egy félkész munkát vett át tőlük és fizetett ki nekik az állam.
Egyszer majd érkeznek új járművek a magyar vasútra is
Ha valaki az I. Vasútijármű-ipari szimpózium és kiállításra azért jött, hogy megtudja, milyen tényleges beszerzésekkel kezdi enyhíteni a MÁV-Start a minden szegmensben közismerten égető járműhiányát, csalódnia kellett. A pulpitusról, a kerekasztal mellől és a kávészünetek informális beszélgetései közben azért számos érdekes információmorzsa potyogott le, melyeket az iho.hu szedegetett föl.