Hirdetés

A SEO trendek évről évre változnak. A korábban népszerű tendenciák szép lassan feledésbe merülnek. A SEO trendek listája frissül és mindig újabb elemek kerülnek bele. Néhány elem örökzöld marad, néhány teljesen új, de sok webmester nem siet optimalizálni ezeket. Valószínűleg az ismeretek vagy az idő hiánya akadályozza meg őket, minden esetre érdemes legalább megismerni a legújabb trendeket. Ehhez szeretnénk hozzájárulni ezzel a cikkel.

Keresési trendek

A világrangsorban a koronavírus, az USA elnökválasztás, Kobe Bryant, a Zoom és az IPL végzett az első öt helyen, míg hazánkban a koronavírus, az amerikai elnökválasztás, a Google Classroom, a Telex és Benedek Tibor voltak a legkeresettebb kifejezések a Google keresőjében. 

Melyek lesznek 2021-ben a befutók? Ezt még nem tudjuk, de a keresési trendek ismerete elősegítheti a célpiac keresési szokásainak feltérképezését, ezáltal hozzásegíthet a hirdetési kampányok optimalizálásához.

SEO trendek

A legnagyszerűbb SEO stratégiákra jellemző, hogy felhasználói szemmel tekintenek a weboldalra, és olyan kérdéseket vizsgálnak, mint az, hogy értékteremtő-e a tartalom, mennyire felhasználó- és mobilbarát az oldal. Ha szeretnéd, hogy weboldalad folyamatosan naprakész legyen és megfeleljen az aktuális trendeknek, kérd a Drive Online Marketing segítségét! 

  • Fókuszban a felhasználó

Noha ez aligha új trend vagy koncepció, minden évben fontos az újrafókuszálás, mert a keresési kifejezések és a keresők viselkedése folyamatosan változik. Különösen a 2020-as év után, amikor minden megváltozott körülöttünk.

  • Ügyfélelemzés, -megtartás 

2021-ben a viselkedéselemzés adatai lesznek a legértékesebb árucikkek. A COVID-19 járvány arra késztette a vállalatokat, hogy erősebb ügyfél- és önkiszolgáló szolgáltatásokat nyújtsanak online; a súgókat és a GYIK tartalmakat tehát úgy kell létrehozni, hogy az ügyfélélmény álljon a középpontban. Az ügyfélszerzés és megtartás kulcsa az értékteremtés, amit ügyfélközpontú tartalom gyártással lehet támogatni.

  • Keresőmotor találati oldal (SERP) optimalizálás

A SERP azt mutatja, hogy az adott keresőszóra történő keresés milyen találatokat hozott. Ennek az oldalnak a találatokat gyorsan és relevancia szerinti sorrendben kellene megjelenítenie. Ha ez nem így van, a látogató nem igazodik el a találatokon gyorsan és egyszerűen, akkor el fogja hagyni az oldalt.

  • Az oldalélmény optimalizálása

Mivel a Google 2021-ben rangsorolási tényezőként vezeti be a Core Web Vitals-t, az oldalélmény-mutatókat nem lehet figyelmen kívül hagyni. Az említett mutatók a Google elmondása alapján azt próbálják mérni, hogy a felhasználónak milyen élménye keletkezik a weboldal böngészése során. Ezen adatok begyűjtésével jobb weboldalak létrehozása válik lehetségessé.

  • Mobilra optimalizálás

Biztosítani kell, hogy tartalmad / weboldalad mobil szempontból jól teljesítsen. A Google egy ideje már a mobilos keresésekre fekteti a hangsúlyt, így erre minden weboldal-tulajdonosnak érdemes odafigyelnie.

  • Több automatizálás

2021-ben még nagyobb jelentősége lesz az automatizálásnak. Ez a trend számos területen jelen van már évek óta, de egyes előrejelzések szerint egyre nagyobb hangsúlyt fog kapni a következő időszakban.

  • Hosszú tartalom

Az egyik tendencia, amely segít a versenytársak felülmúlásában, hogy viszonylag hosszabb, 2000 szót meghaladó tartalmakat teszel közzé. Az, hogy pontosan milyen hosszúságra érdemes törekedni, a piactól függ. Egyes piacokon akár rövidebb tartalmakkal is el lehet érni jó eredményeket, míg más esetekben jól kidolgozott, komplexebb és hosszabb tartalmakra van szükség.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás